|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Man vet man er enebarn når...Jeg er vokst opp som enebarn. Min mann har en yngre søster. Dette legger jeg blant annet merke til når jeg fyller ei skål med potetgull og setter på bordet. Jeg tar en potetchip, putter den i munnen, tygger pent og rolig, mens jeg surfer videre på ipaden min. Etter en stund har jeg lyst på en chip til - og woops, skåla er blitt støvsugd siden jeg tok første biten.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Man vet man er enebarn når...Vi fikk hver vår skål, så her vant den som hadde igjen godteri når den andre var tom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Man vet man er enebarn når...
På tide at du lærer kanskje?
![]() |
#5 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Man vet man er enebarn når...Vi fekk og fordelt i skåler. Og nummer to venta alltid til eg hadde spist opp mitt.
![]() |
![]() |
#6 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Man vet man er enebarn når...Jeg tar mannen i å dele i flere skåler for å få ha for seg selv. Han har en bror som ikke spiste snop, jeg har tre brødre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Man vet man er enebarn når...Jeg har en søster. Jeg spiser som deg, hun brukte begge hendene. Jeg tror det har mer med personlighet enn antall søsken å gjøre.
![]() |
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
Jepp, her også, vi rettferdighetstyranniserte foreldrene våre, så det var den eneste måten.
![]() |
#12 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hugsar endå kommentaren frå storesøstre mi ein gong på slutten av syttitalet: i dag er det min tur til å bli sist ferdig med isen.
![]() |
#13 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() |
#14 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Man vet man er enebarn når...Enebarn her og, og jeg kjenner på at jeg blir litt snurt når man(nen) (to søsken) tar en stor neve av det som er igjen slik at det bare er små smuler til de siste uten å spørre om andre vil har.
![]() |
#16 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Man vet man er enebarn når...Vel, etter hvert begynte vi å få delt i hver vår skål. Da var det om å gjøre å spise sakte sånn at man kunne sitte igjen og friste den andre.
![]() |
#17 |
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() Sv: Man vet man er enebarn når...Og de sier at barn med søsken lærer å dele? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Man vet man er enebarn når...Kjæresten min for 25 år siden, var hjemme hos bestevennen og familien, tok hele potetgullskåla og tømte den en lørdag kveld. Familien satt måpende og storøyd igjen. Kjæreste ble flau, hjemme hos han var det mye av alt og bare å kjøpe mer, hos kameraten og hans familie var den potetgullposen alt for den helgen.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() Sv: Man vet man er enebarn når...Mannen er glupsk med tre søsken og jeg har en lillebror og langtfra samme tendensen. Lar meg aldri slutte å bli overrasket over hvor fort det er mulig å spise. Hele slekts hans er sånn, med unntak av ene broren. Han er skikkelig treg. Jeg er i perioder like treg som ham med vilje. Han fortjener å ha selskap gjennom hele måltidet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|