|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
Se resultatene: Vet du hva oljeprisen er? | |||
Ingen anelse! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
37 | 36,27% |
Tja, vet i hvert fall at den er "lav" for tiden! |
15 | 14,71% |
Husker at den var over hundre og er mer enn halvert...? |
7 | 6,86% |
Tja, den ligger vel og vaker rundt 50 for tiden, gjør den ikke? |
22 | 21,57% |
Selvsagt. Prisen per fat nordsjøolje kom over 50 doller denne uken, Det høyeste på lenge. |
21 | 20,59% |
Deltakere: 102. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Vet du hva oljeprisen er?I forbindelse med diskusjonen rundt statsbudsjettet så ble jeg nysgjerrig på dette: har folk stort sett et forhold til oljeprisen, hva den er, hvordan den utvikler seg, etc? For meg er det en yrkesskade at jeg stort sett alltid vet sånn roughly hva oljeprisen er, men det slo meg at det ganske sikkert ikke er sånn for alle.
![]() |
#4 |
kamerat
|
![]() Sv: Vet du hva oljeprisen er?Jeg visste det sånn omtrent, men jeg skal gjerne innrømme at det var nokså tilfeldig at jeg var såpass oppdatert. Men jeg leser nok nyheter til å vite ca. hvilket leie den er i, det skal jeg ha.
![]() |
#6 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vet du hva oljeprisen er?
Dette. Då eg jobba i staten hadde eg ingen anelse.
![]() |
![]() |
#10 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Vet du hva oljeprisen er?Ja, det og valutakurs på euro, pund og USD. USD sjekker jeg daglig og da ser jeg gjerne hvordan oljeprisen er. Skadet etter å ha hatt valutalån (har ikke det lengre altså). USD var under NOK 8,- denne uken for første gang på 1 år.
![]() |
#11 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Vet du hva oljeprisen er?Ja.
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Vet du hva oljeprisen er?Jeg vet at den ligger på mindre enn det halve av hva den brukte å gjøre, og jeg vet sånn i grove trekk hvilke konsekvenser det har for samfunnsøkonomien vår, men dette vet jeg fordi det er nyheter i riksdekkende presse, ikke fordi jeg noen gang sjekker prisen pr. fat olje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
can-jur
|
![]() Sv: Vet du hva oljeprisen er?Jeg vet hva oljeprisen gjør og delvis hvilke mekanismer som styrer prisen. Og hvordan prisen ligger an i forhold til snittet.
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Vet du hva oljeprisen er?Akkurat nå aner jeg ikke, men jeg har i perioder hatt mer peil enn nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|