Hvordan forholder dere dere til kresne barn?
Ble mye dere i overskriften her nå men...
Noen med kresne barn? hvordan forholder man seg til disse?
Jeg har ett stykk supersært barn. Han synes på generell basis at middag ikke er stas - med mindre det er pølse eller kjøttboller. Han spiser flere ting altså - både fiskegrateng og snitzel - men optimalt sett må maten være uten innblanding av saus etc.
Han spiser ellers brødskive/polarbrød (sistnevnte er favoritt) - da med et lite, men variert reportoar av pålegg: skinkeost, leverpostei, brunost og kaviar. - Han kan spise andre ting også, men dette er det han velger, og i og med at pålegget er ganske så "fornuftig" så lar jeg det gå.
Uansett: Min strategi er at han må smake - men jeg tvinger han ikke til noe. Jeg er nå litt usikker på hva man bør gjøre. Jeg har aldri vært så kresen selv, men jeg tenker jo likevel at dette vil gå seg til.
- Har noen tips og tanker om hvordan man kan forholde seg til slike kresne barn?
Om han ikke vil ha middag, så får han spise det han liker av maten (det kan f.eks være ris med grillkrydder) - han får ikke noe eget og han får ikke noe alternativ mat før neste måltid.