|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Skrivefeil i brev fra skolenJunior kom hjem med brev fra skolen vedrørende en spesiell dag. Det var flere delinger av ord som ikke skal deles, og konsekvent bruk av å fremfor og. Manglende komma og er par slurvefeil. Avsender er to voksne jeg ikke vet hvem er (ikke lærer eller rektor).
07 og 10 Sist redigert av Pelle : 18-10-16 kl 08:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Skrivefeil i brev fra skolenVi får stadig vekk brev fra skolen med skrivefeil. Jeg synes det er litt crazy parent å gi beskjed, ja. Selv om jeg må innrømme at jeg har lyst til å sende det tilbake rettet med rød penn. jeg bare gjør det ikke.
![]() |
![]() |
#4 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Skrivefeil i brev fra skolenDet er sikkert 15 feil!!!
![]() |
#6 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Skrivefeil i brev fra skolenDet der har skjedd her mange ganger og jeg har hatt så lyst til å si noe, eller sende brevet tilbake rettet med rød penn. Men jeg har aldri gjort det - ikke enda. Det kommer nok en dag der det tipper over for meg.
![]() |
#7 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Skrivefeil i brev fra skolenJeg hadde nok heller ikke sagt ifra, men skjønner at du klør etter det. (
![]() |
#8 |
kamerat
|
![]() Sv: Skrivefeil i brev fra skolenJeg sier bare fra når barna mine blir «rettet» fra riktig til feil. (Det har skjedd opptil flere ganger.)
![]() |
#9 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Skrivefeil i brev fra skolenJeg hadde ikke sagt noe og har heldigvis ikke opplevd noe lignende. (Det hender en gang i blandt at jeg leser en bok spekket med skrivefeil og da klarer jeg ikke å fokusere på handlingen.
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Skrivefeil i brev fra skolenJeg er nok truandes til å sende en vennlig Mail til rektor, om dette er et brev som har gått ut til alle. Med en litt humoristisk tone. Små skrivefeil i mailer og andre ting sier jeg ikke fra om.
![]() |
#12 |
intro
|
![]() Sv: Skrivefeil i brev fra skolen
Ja, det gjør jeg også - ved å skrive på prøven og sende den i retur til læreren.
![]() |
![]() |
#13 |
intro
|
Dette skjedde meg med en pensumbok en gang. Til slutt begynte jeg å rette med blyant mens jeg leste, kokende av irritasjon. Etter eksamen sendte jeg en laaaaaang mail med alle rettelsene til forlaget - og fikk en stor takk, en bunke bøker og omtale i neste opplag i retur.
![]() |
![]() |
#14 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Skrivefeil i brev fra skolenIkke så lenge brevet ikke kom fra barnas norsklærer.
![]() |
#15 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Skrivefeil i brev fra skolenFemten feil i ett brev. Det er bra flaut. Jeg kunne lett kommentert dette på en høflig litt humoristisk måte. :dukker:
![]() |
#16 |
heimføing
|
Hehe, det minner meg om noen jeg kjenner som hadde vært framme på tavla og rettet i oppgaven læreren hadde skrevet til klassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Skrivefeil i brev fra skolenJeg hadde ikke sagt fra om dette.
![]() |
#18 |
kamerat
|
«Dette har faktisk vært lov å skrive siden 2005.»
Særlig min ene er fullstendig holy terror på det der, så henne må jeg faktisk dempe litt. Det er i hvert fall ingen særlig fare for at vranglære skal trenge seg gjennom barrikadene der i gården.
![]() |
#20 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Skrivefeil i brev fra skolenJa, det er crazy parent å si fra - hadde ikke gjort det som forelder. Hadde gjort det som ansatt. Det er pinlig at skolen sender ut brev med mange feil. Selv retter jeg evt skrivefeil fra kollegaer på ukeplanen - grunnen til feilene er nok at det går litt for fort i svingene noen (mange...) ganger. Når det er sagt; det er jo heller ikke alle lærere som er gode på rettskriving (spesielt særskriving er det flere og flere som driver med), men jeg syns faktisk at selv om du ikke er språklærer så bør du skriv riktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|