Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du sagt eller gjort noe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-16, 11:35   #1
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Hadde du sagt eller gjort noe?

Fest med 30 voksne og en 16-åring. Man har med egen drikke, og 16-åringene har drukket i et par timer før festen, og drikker egen alkohol, men får også alkohol servert av noen av de voksne på festen.
Hvordan hadde du reagert?
Jeg sa ingenting og dro hjem tidlig... :edrupåfest:

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 11:39   #2
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde du sagt eller gjort noe?

Hjelpes. Var ungdommen i slekt med nokon på festen? Eg veit verkeleg ikkje kva eg hadde gjort...

Gammel 12-11-16, 11:40   #3
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Nei, ikke i slekt med. Medlem av foreningen som arrangerte festen, og var der sammen med venn på 19 år.

Gammel 12-11-16, 11:53   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde helt klart sagt fra høylydt og forventet at noen hadde sagt fra hvis det gjaldt mine ungdommer.

Gammel 12-11-16, 12:09   #5
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde sagt i fra.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 12:21   #6
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Ja, jeg følte egentlig at jeg burde sagt at det ikke var greit, men var ikke tøff nok.

Sett at man sier fra da og de andre syns man er kjip eller ler det bort?

Gammel 12-11-16, 14:41   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ringt politiet.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 15:27   #8
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Usikker.

Gammel 12-11-16, 15:27   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok ikke ringt politiet. Om jeg visste hvem alle var, visste at han var 16, så ville nok ha sagt noe om at han ikke skal få servert alkohol. Vanskelig å kontrollere hva som skjer før festen. Dette er vel litt annet enn en privatfest også.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 15:38   #10
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Dette er vel litt annet enn en privatfest også.

Nettopp derfor ville det vært helt selvfølgelig for meg å ringe politiet. Det er veldig problematisk at 16-åringer blir servert alkohol på fester i regi av foreninger. Det er rett og slett helt uakseptabelt.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 15:39   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjip situasjon. Been there. Jeg hadde sagt noe.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 17:49   #12
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Politiet hadde tatt det alvorlig altså?

Gammel 12-11-16, 17:50   #13
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde også sagt i fra. Dersom 16 åringen var veldig beruset tror jeg nok at jeg vill fått h*n hjem også. Enten fraktet selv eller plassert i taxi eller no sånn.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 18:21   #14
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Jeg tror jeg ville sagt ifra til foreldrene? De tenker kanskje at det er trygt å sende en 16-åring på fest i regi av en forening.

Gammel 12-11-16, 19:29   #15
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Hadde ikke sagt noe, men om 16-åringen var veldig full hadde jeg tilbudt meg å kjøre den hjem.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 21:22   #16
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Been there, done that. Juleselskap med familie, faren skjenket 16-åring. Vi var flere som sa fra, uten at det hjalp.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 15:07   #17
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Tja. Det spørs litt om jeg hadde sagt noe der og da, det kommer litt an på om noen av de voksne var ansvarlige for 16-åringen. Hvis foreldrene sitter der og skjenker - eller aksepterer at ungdommen blir skjenket - vet jeg faktisk ikke om jeg ville sagt noe i situasjonen. Fordi jeg tenker at det i så fall neppe vil føre til at skjenkingen opphører. Hvis foreldrene ikke var der, kan det hende jeg hadde orientert dem ved en telefon. Jeg ville hatt den telefonen selv, om det var mitt barn.

Det jeg absolutt ville hatt en mening om, men da eventuelt i ettertid, er hva slags arrangementer foreningen skal arrangere, og for hvem, og hvordan skjenking skal foregå hvis i det hele tatt. Etter mitt syn bør foreninger som har medlemmer under skjenkealder primært ha alkoholfrie arrangementer. Jeg synes ikke det er et problem om det kun er alkoholfrie arr (skjønt jeg vet at en del synes det er vanskelig å aldri drikke ) Alternativt at det er et glass til maten. Hvis det er medbragt og fri flyt synes jeg ikke mindreårige bør ha adgang. I foreninger jeg er med i har jeg tatt opp spørsmål knyttet til det, og har bl.a. vært forkjemper for (og fått gjennomslag for) at foreningen vår ikke gir alkohol i gave. Det går dels på at man ikke vet hvordan alkohol passer sammen med mottakeren, dels at det glorifiserer alkohol overfor ungdommer tilstede (det blir så og så alltid ledsaget av kleine kommentarer om å ta seg en fest, ha noe rødt i glasset, invitere noen på nachspiel eller whatnot) og også at foreningen vår ikke trenger å assosieres med det som verdi.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 15:10   #18
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt uakseptabelt, jeg hadde meldt fra.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 15:17   #19
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hadde kommet veldig an på settingen.
Var h*n full eller ble tydelig sjenket av de voksene ville jeg grepet inn ganske tydelig.
Om h*n bare var med på festen som alle andre hadde jeg neppe reagert.
16åringer drikker. Sånn er det bare.
En fest med mange voksene er i seg selv slett ikke et dumt sted å kjenne på grensene for eget alkoholinntak når man er 16 år.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 15:22   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

En fest med mange voksene er i seg selv slett ikke et dumt sted å kjenne på grensene for eget alkoholinntak når man er 16 år.

Tja, det kan være fullstendig krise også, den settingen der. Å være eneste ungdom full med mange voksne rundt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.