|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Det optimale tuntreet?På vår hytte (som er bygget i 1860) ved sjøen stod det en gammelt kastanjetre. Stammen var delt i tre og det var perfekt å klatre i. Treet var nå i så dårlig forfatning så det er tatt ned. Sist redigert av Pelen : 12-11-16 kl 11:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det optimale tuntreet?Min første tanke når eg las overskrifta var kastanje eller blodbøk. Ser at fleire tenkte den tanken!
![]() |
#5 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Det optimale tuntreet?Lindetrær er også flotte, nydelige blad og velduftende blomster som tiltrekker seg bier og blir ofte hule og morsomme klatretrær (om man venter 100 år...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Det optimale tuntreet?Nei, nei ikke lind! http://www.aftenposten.no/norge/Ett-...er-84188b.html
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Det optimale tuntreet?Da blir det ikke lind! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Det optimale tuntreet?Naboen har blomstrende kirsebærtre, og hver vår kan synet av det treet alene redde en hel dag. Det er bare helt fantastisk fint.
![]() |
![]() |
#9 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Det optimale tuntreet?Mitt barndoms klatretre var et prydepletre, og det blomstrer helt nydelig om våren.
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Det optimale tuntreet?
Når jeg tenker meg om så er ikke problemet så stort på forsommeren, uten mer utover sommeren og da blomstrer jo ikke trær lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Epikur
|
![]() Sv: Det optimale tuntreet?Blodbøk. Fagus sylvaticus f.Purpurea.
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Det optimale tuntreet?
Nei, det er derfor jeg sier du må unngå fruktrær. Vepsen har sin storhetstid på sensommeren.
![]() |
#15 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Det optimale tuntreet?Vi har et helt praktfullt morell/kirsebærtre i vår sommerhushage. Jeg bare ELSKER det.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Det optimale tuntreet?Vi har et helt praktfullt morell/kirsebærtre i vår sommerhushage. Jeg bare ELSKER det.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Det optimale tuntreet?Jeg tenkte det var på plass med et stort bilde - det er et stort tre, nemlig.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det optimale tuntreet?Ta apeskrekk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det optimale tuntreet?Eik er det mest majestetiske treet jeg vet om. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|