|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Bladlus på epletreVi har to små epletre i hagen og no er dei fulle av bladlus! Kva gjer eg for å få dei vekk? Grønnsåpevatn såg eg var eit råd for bladlus på roser, men eg kan då vel ikkje sprute det på epletreet? (Epler med grønnsåpesmak? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bladlus på epletreDu kan prøve å spyle dem av med rent vann. På roser klemmer man dem gjerne i hjel mellom fingrene. Jeg kan ikke skjønne at spyling med grønnsåpevann skal sette smak på eplene, men jeg vet ikke. Du kan ikke regne med å få lusene helt vekk, men holde dem i sjakk. Nuvel, jeg er ingen stor ekspert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bladlus på epletreGrønnsåpen setter ikke smak på eplene - funker bra for å fjerne lusene.
![]() |
#4 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() |
![]() Sv: Bladlus på epletreJeg fikk et godt råd her om dagen! Det var å legge bananskall rundt stammen! Har gjort det men vet ikke om det hjelper, det tar vel noen dager før lusa forsvinner! Epler tar ikke smak av grønnsåpe men husk å bruk den uten lukt/furunål er det vel??
![]() |
#5 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bladlus på epletreJeg googlet og kom over denne diskusjonen:
![]() |
|
|