Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Stockholm - barneting å gjøre

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-07, 12:00   #1
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stockholm - barneting å gjøre

Vi skal til Stockholmsområdet en tur snart. Skal ligge i telt på campingplass.

Er det noe spesielt vi bør ta med ungene på i Stockholm?

Og har dere en familievennlig campingplass å anbefale?

Gammel 27-06-07, 12:01   #2
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stockholm - barneting å gjøre

Er ikke Pippi-øy rett på utsiden av Stockholm?

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 12:05   #3
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skansen og Junibacken er fine parker for barn. Jeg har ikke vært der med barn selv, men hvis jeg skulle reist dit med Vesla så ville jeg tatt henne med dit.

I tillegg er jeg forelsket i Vasa-museet og jeg ville tatt med Vesla dit også. Men hun lar seg lett rive med av museer og forstår hva som er lenge siden og sånt. Det er jo ikke alle barn som er like interessert i historiske begivenheter og museer. Da kan det kanskje bli kjedelig. Uansett er Vasa-skipet imponerende.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 12:31   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Er ikke Pippi-øy rett på utsiden av Stockholm?

Pippi-øy??? Pippi ble delvis spilt inn på Gotland, er det det du mener? Det er laaaaangt fra Stockholm til Gotland. Saltkråkan (Tjorven) er utenfor Stockholm.

Se www.altomstockholm.se

Gröna Lund

En regnsværsdag kan slottet også være interessant, avhengig av hvor gamle barna er.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 12:56   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grøna Lund, ja. Det var det jeg tenkte på da jeg skrev Junibacken.

Men er det ikke noe som heter Junibacken rett i nærheten der også?

Gammel 27-06-07, 13:03   #6
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Grøna Lund, ja. Det var det jeg tenkte på da jeg skrev Junibacken.

Men er det ikke noe som heter Junibacken rett i nærheten der også?

Jo, det är det, jag har inte varit där själv, men jag menar att det ligger på Djurgården också.

Ooops, der skrev jeg visst på svensk ...

Gammel 27-06-07, 13:12   #7
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jo, det är det, jag har inte varit där själv, men jag menar att det ligger på Djurgården också.

Ooops, der skrev jeg visst på svensk ...

Lengter du kanskje til Sverige når du skriver om Stockholm?

Gammel 27-06-07, 13:15   #8
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Lengter du kanskje til Sverige når du skriver om Stockholm?

Jeg gjør nok det. Stockholm er en flott by! Men jeg jobber mye med svensker og skriver det ene mailet på svensk, neste på engelsk og så på norsk. Og når det plutselig handlet om Stockholm så skrev jeg uten å tenke på svensk.

Ta en av båtene ut i Stockholms skärgård!

Gammel 27-06-07, 13:30   #9
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vimmerby, ligger ikke det ved stockholm? Alle figurene til Astri Lindgren?

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 13:34   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen campingplasser og komme med (men vandrehjemmet "af chapman" er en båt som ligger midt i sentrum, det er jo litt kult )

Junibakken, Grøna Lund og tropikarium (tror jeg det heter) ligger på rad og rekke på djurgården. På "enden" av djurgården ligger "waldermarsudde" som er et diiiiigert parkområde. Her er det fint å få springe og dra på piknik og sånn iallefall)

Båttur er også fantastisk ja! - Ikke ta de typiske guide-båtene. De har tak og dårlig utsikt (ingen mulighet til å være på dekk) har dere flerdagerskort på kollektivtransport, går det en liten ferje fra grøna lund og over til andre siden. Kun en kort tur, men litt koselig likevel synes jeg.

Elsker stocholm!

Gammel 27-06-07, 13:50   #11
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Vimmerby, ligger ikke det ved stockholm? Alle figurene til Astri Lindgren?

Fikk kun G i kartlesing, det er ett stykke fra stockholm til Vimmerby så jeg, men kanskje verdt turen?

Gammel 27-06-07, 13:53   #12
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Fikk kun G i kartlesing, det er ett stykke fra stockholm til Vimmerby så jeg, men kanskje verdt turen?

Sikkert minst 30 mil. Om man har bil kan man kjøre til Europas største dyrepark www.kolmarden.com Ca 10-12 fra Stockholm. Delfinshowet er et must.

Gammel 27-06-07, 14:02   #13
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

En av de få tingene jeg savner med å bo i Stockholm er Junibacken! Absolutt verd å få med seg!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 14:02   #14
turi
representert

Standard

Sikkert minst 30 mil. Om man har bil kan man kjøre til Europas største dyrepark www.kolmarden.com Ca 10-12 fra Stockholm. Delfinshowet er et must.

Oi En LG hadde kanskje vært på sin plass istedet?!?

Gammel 29-06-07, 12:06   #15
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tusen takk for hjelpa alle sammen

Vi reiser om et par dager, så nå har reisefeberen begynt å komme

Gammel 29-06-07, 14:50   #16
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Pippi-øy??? Pippi ble delvis spilt inn på Gotland, er det det du mener? Det er laaaaangt fra Stockholm til Gotland. Saltkråkan (Tjorven) er utenfor Stockholm.
.

Det var flere innfødte som mente at Pippi ble spilt i en øy utenfor Stockholm da vi bodde i Sverige for ett par år siden. Så jeg aner ikke. Også har dem Pippi og Emil Park en annen plass i sverige. Det er litt lenger sør for Jønkøping eller noe sånt tror jeg. Husker dessverre ikke navn på plassene dem nevnte!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 15:06   #17
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Det var flere innfødte som mente at Pippi ble spilt i en øy utenfor Stockholm da vi bodde i Sverige for ett par år siden. Så jeg aner ikke. Også har dem Pippi og Emil Park en annen plass i sverige. Det er litt lenger sør for Jønkøping eller noe sånt tror jeg. Husker dessverre ikke navn på plassene dem nevnte!

Vimmerby. Ca 30 mil fra Stockholm
quote=Azi;450437]Det var flere innfødte som mente at Pippi ble spilt i en øy utenfor Stockholm da vi bodde i Sverige for ett par år siden. Så jeg aner ikke.[/quote]Det har jeg aldri hørt om. Det er selvsagt mulig at noe (men ikke mye) ble spilt inn på en øy utenfor Stockholm. Villa Villerkulla ligger på Gotland og der ble mye spilt inn. Gotland er der det står Visby:

Gammel 30-06-07, 00:36   #18
tutta
Passiv

Standard

http://www.barnsemester.se/

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:50.