|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Basenji - noen med erfaring?Vi har krise i heimen.
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Basenji - noen med erfaring?Etter å ha lest wiki-artikkkelen et jeg skeptisk. På hvilken måte skulle denne hunden være som en katt? Annet enn at den er egenrådig, og det er vel ikke nødvendigvis så greit med en hund. Den er tre ganger så stor som en katt, er svært vokal (les bråkete), tåler ikke kulde og mistrives i regn.
![]() |
#3 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Basenji - noen med erfaring?Enig med Tallulah. En hund som oppfører seg som en katt høres maks slitsomt ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Basenji - noen med erfaring?Tja, denne beskrivelsen gjorde at jeg ikke akkurat ville anbefalt den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Basenji - noen med erfaring?Dere kan jo besøke oppdretter og få sett på rasen før dere bestemmer dere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Basenji - noen med erfaring?Det jeg lille jeg har av erfaring med den er at den virker utrygg og går i forsvar lett. Det er få raser jeg er utrygge på men denne holder jeg på god avstand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Klar
|
![]() Sv: Basenji - noen med erfaring?Hvis dere er nybegynnere på hund, noe jeg gjetter på at dere er, i og med at dere ønsker dere katt, så tror jeg det er veldig lurt å satse på en rolig, familievennlig hund som er glad i folk og fe, og som er trygg rundt både egne og andres barn. Sist redigert av Timar : 18-11-16 kl 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Basenji - noen med erfaring?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Basenji - noen med erfaring?Mannen har lang erfaring med hund (boxere), og vi har i perioder vært besøkshjem for ulike hunder (cocker spaniel, labrador, engelsk setter etc). Vi har med andre ord erfaring med hund, men ikke i vår familiesetting.
![]() |
#11 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Lurer på om vi har felles kjente...?
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Basenji - noen med erfaring?... men da burde dere jo ha en boxer! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Basenji - noen med erfaring?Jeg kjente et par basenjier i sin tid, og ville ikke gått for dem, nei. Urolige, skvetne og ikke glad i kos.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Basenji - noen med erfaring?Og hvis dere ønsker dere en hund som er så stor som en katt, kan jeg anbefale bichon havanais. De er snille, eier ikke jaktinstinkt, elsker folk, er ekstremt lettrente og lærer seg morsomme partytriks på null tid. De elsker å være sammen med folka sine og er allergivennlige. De krever mye stell med fullpels, men kan klippes. Vi har halvlang bamseklipp på vår og det funker. Eller tenker jeg at både cocker og bokser eller leonberger eller en sennenhund kan funke.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Basenji - noen med erfaring?Boxeren min minner veldig om en katt. Ligger i sofaen, sover hele tiden, ligger gjerne i fanget, liker ikke gå ut når det regner, prøver å leke med ørkenrottene og lager koselyder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem siden: Sep 2007
Høres ut som staffen vår, minus ørkenrotter. Men han likte hamsteren så lenge den levde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() |
#20 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Basenji - noen med erfaring?Hva med en allergivennlig katt?
![]() |
|
|