|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
By the Sea
|
![]() Labradoodle/Australian CobberdogVi har vurdert hund en stund, uten å helt finne ut av hvilken rase passer for oss. I går leste jeg om Australian Cobberdog, og tenker at beskrivelsen treffer helt blink - både med størrelse og lynne.
![]() |
#2 |
wizzzard
|
![]() Sv: Labradoodle/Australian CobberdogAustralian cobberdog er i hovudsak samme greia som labradoodle ja, og det er -veldig- mykje rart og svært uforutsigbart kva du får. Det er store forskjellar på størrelse, pels og lynne innad i samme kull til og med. Ville absolutt styrt unna. Det har blitt fryktelig populært med labradoodle/cobberdog pga "allergivennlig" og "fantastisk lynne" og "bedre helse", men det er ingen av delene som kan dokumenterast og min erfaring (eg kjenner ein god del av dei etterkvart) er at dei alle sammen har litt utfordringar, særleg med tanke på redsel og nervøsitet. Mange fine hundar der og, absolutt, men du kan ikkje på noko vis vere sikker på at det du trur du kjøper er det du får.
![]() |
#3 |
By the Sea
|
![]() Sv: Labradoodle/Australian CobberdogJeg vet forsvinnende lite om hunder.
![]() |
#4 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Labradoodle/Australian CobberdogJeg ville styrt unna puddel/labrador blanding. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Labradoodle/Australian CobberdogJeg signerer Isprinsessen. I ditt tilfelle ville jeg gått for mellompuddel, siden du ønsker en mindre størrelse. Ikke heng deg opp i jålete puddelklipp. Pudler er spreke, intelligente og harmoniske hunder.
![]() |
#7 |
wizzzard
|
![]() Sv: Labradoodle/Australian CobberdogTrur puddel kan gå fint, ja.
![]() |
#8 |
By the Sea
|
![]() Sv: Labradoodle/Australian CobberdogDet skal være en familiehund, og den skal ikke "brukes" til noe.
![]() |
#9 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Labradoodle/Australian CobberdogJeg anbefaler deg å ta en kikk på Soft Coated Wheaten Terrier. Vi startet også med å lese om Labradoodle, men slo det fra oss ettersom det er vanskelig å vite hva man får. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
By the Sea
|
![]() Sv: Labradoodle/Australian CobberdogBarna er kanskje mer innstilt på en liten enn en mellomstor hund, egentlig.
![]() |
#11 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Labradoodle/Australian CobberdogToller er vel ikke helt førstevalget hvis man ikke har erfaring med hund fra før av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Labradoodle/Australian Cobberdog
Nja, vil vel egentlig ikke si det. Toller var den første hunden jeg hadde på egenhånd - var jo oppvokst med hund da, men det er noe annet. Sist redigert av løve70 : 12-12-16 kl 14:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
wizzzard
|
Bichon kan absolutt vere noko! Eller papillion?
![]() |
#14 |
By the Sea
|
![]() Sv: Labradoodle/Australian CobberdogDet er gull med FP! Takk for alle svar til en hunderookie!
![]() |
#15 |
By the Sea
|
![]() Sv: Labradoodle/Australian CobberdogHeller mer og mer mot Bichon Havanais kjenner jeg!
![]() |
#16 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Labradoodle/Australian CobberdogVi har en engelsk springer spaniel, det er en mellomstor (20-25 kg) hund som er vennligsinnet og møter alt og alle med like glade og fornøyd vesen. Jeg kjenner flere som har både katt og springer, og det går helt fint så lenge de introduseres når hunden er liten. Vår er ikke vant til katt og løper etter kattene som bytter, men når de er vant til det fra de er små går det fint.
![]() |
#17 |
kan tilsettes alkohol
|
De er kjempefine. En annen rase jeg ville sjekket ut er Coton de Tulear. De har jeg hørt veldig mye bra om.
![]() |
#18 |
Pauset
|
![]() Sv: Labradoodle/Australian CobberdogMoren min har en hund som er halvt Italiensk vannhund og halvt Labradoodle. Nydelig gemytt og fin størrelse! Den er litt mindre enn den gjennomsnittlige Labradoodlen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|