|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
intro
|
![]() Sjokoladekrem til mandelbunn?Jeg har en mandelbunn i fryseren, og vurderte å lage suksessterte med gul krem til dessert i morgen (nyttår). Nå vurderer jeg å lage sjokoladekrem i stedet. Er det noen som har en enkel og god oppskrift? Må være fri for kaffe og appelsin for å tekkes barn og Bluer.
![]() |
![]() |
#2 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Sjokoladekrem til mandelbunn?Smørkrem? Smør, melis, eggeplomme og smeltet, avkjølt kokesjokolade (med litt kaffe i
![]() |
#3 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Sjokoladekrem til mandelbunn?Jeg bruker firkløverfyll til nøttebunn.
![]() |
#4 |
intro
|
![]() Sv: Sjokoladekrem til mandelbunn?
![]() |
![]() |
#6 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Sjokoladekrem til mandelbunn?Om du vurderer annet enn sjokoladekrem, så vurder harriet sin salte karamellsaus og topp med krem. ...godt! Sjokoladekrem kan og være å smelte sjokolade i fløte, -avkjøl og pisk til krem. (Kan være hvilken sjokolade som helst, fløten må ikke kone mener jeg å ha hørt)
![]() |
#11 |
Rockesøster
|
3 egg
I'm happy, hope you're happy too Sist redigert av Nextlife : 30-12-16 kl 21:12. Årsak: Grov feil :knegg: |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ekstremt trøtt
|
Smaker du noe særlig til sjokoladen med så mye fløte?
![]() |
#13 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Sjokoladekrem til mandelbunn?5 dl fløte varmes til 200 gram sjokolade kan smeltes i den. Settes kaldt, helst over natten, men i hvert fall lenge nok til å bli skald. Piskes som vanlig kremfløte og spres over mandelbunnen. Enklere blir det ikke.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjokoladekrem til mandelbunn?Rett og slett masse vaniljeiskuler og bær på toppen rett før servering |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Introvert optimist
|
Nei, sjokoladen er nok. Mandelbunnen er så søt vanligvis at kremen ikke trenger å være det. Jeg pleier å bruke melkesjokolade da. Bruker du kokesjokolade er det kanskje best med litt sukker?
![]() |
#19 |
intro
|
Da er jeg klar for denne, Nextlife - men har trøbbel med å sette en ring rundt bunnen, da jeg smurte bunnen utover et bakepapir på måfå, og den ble større enn springformen vår. Kommer den til å flyte utover om jeg bare smører den oppå?
![]() |
![]() |
#20 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjokoladekrem til mandelbunn?Formen rundt er ment for å få en jevn rund kake og at den har noe å stivne mot, og at fyllet ikke skal renne utenfor når du heller fyllet oppi. Akkurat som du sier.
![]() |
|
|