|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?Lurer på å strikke en Mariusgenser i rundfelling til eldstesønnen. Mest pga at jeg nå har strikket en Nancy og det var så enkelt pga lite montering.
![]() |
#2 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?Jeg har strikket flere mariusgensere i Smart og liker det veldig godt. Tåler både bruk og vask. Jeg er mer skeptisk til alpakka i bruksgensere, det blir lett varmt og tåler lite synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?Knerten er ikke tenåring, men er klar på at jeg skal strikke i alpakka. Han liker at det er så mykt.
![]() |
![]() |
#4 |
Tja...
![]() Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?Ser at jeg har lurt på dette før og ikke kommet igang.
![]() |
#5 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?Smart er ganske tykt garn. Til ungdom ville jeg valgt noe tynnere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tja...
![]() Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?Men hva?
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?Jeg har en jakke strikket i Lima, og det er min favoritt. Jeg bruker den utenpå ermeløs kjole nå, uten noe annet under. Klør ingenting og er myk og deilig.
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?Sterk er iallefall helt nydelig for oss som klør. Elsker det garnet. Og jeg klør av "alt". Merino kan helt sikkert funke det og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tja...
![]() Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?Garnet må passe 22m/pinne 3,5.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?Jeg har handlet en del av Garnius, og Strikkemekka. De pleier ha gode tilbud stadig vekk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?Jeg skal strikke en Marius med rundfelling til meg selv i tynn alpakka. Må da regne om pga ulik strikkefasthet. Skal den ikke være så tynn hadde jeg gått for Sterk, mye mykere enn Smart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tja...
![]() Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?Takk for tips. Skal sjekkes.
![]() |
#13 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2013
![]() ![]() |
![]() Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?Jeg ville ikke brukt merinoull til en bruksgenser til en ungdom. Garnet er mykt og deilig, men siger mye og nupper lett. Jeg har en marius strikket i Sisu for minst 10 år siden og den er like fin. Sisu er tynnere en Smart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Tja...
![]() Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?Jammen, det er så tynt garn. Da må jeg vel strikke med pinne 3 da.
![]() |
#16 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?Sterk kan du strikke på pinne 3,5. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?Jeg fikser verken varmt, tykt, klumpete eller hårete. Og verken Sisu, Smart eller Alpakka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?Jeg har to Mariusgensere i Duo. De er veldig gode, og mønsteret er veldig fint med glatt garn.
![]() |
![]() |
#20 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?
Googlet Duo og ser det er ca 50/50 ull/bomull. Minner det om Lille Lerke, mon tro? Det er også blanding, men husker ikke forholdet. Er iallfall superfornøyd. Ikke varm og holder fasongen veldig godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|