|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør jeg med kalkunrestene?Jeg fryser de ned og tar de porsjonsvis opp til salat eller sandwich til lunsj på jobb, eller lager kylling (kalkun) suppe av de. Jeg bruker denne oppskriften: http://kvardagsmat.no/2014/02/17/kyl...e-med-nanbrod/
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva gjør jeg med kalkunrestene?Kalkun funker vel i Thai-kyllinggryta jeg lager? Eller hva tror dere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva gjør jeg med kalkunrestene?Vi har også igjen fra kalkunfiletene. Stekte to sånn at restene fryses ned til senere middager.
![]() |
#7 |
Audacious
|
![]() Sv: Hva gjør jeg med kalkunrestene?Turkey tikka masala! Lag en indisk saus, skjær kalkunen i biter og la den trekke på svak varme i sausen. Deilig med litt annen smak etter jula.
![]() |
#8 |
koko
|
![]() Sv: Hva gjør jeg med kalkunrestene?Dette vet jeg alt om etter den førjula sambo vann en kalkun på quiz og alle gjestene ble sjuke og ble forhindret i å komme på middag. Vel, der satt vi da, med en kjempefugl og to munner å mette. På nyåret ble det mye indisk kalkun, kalkunwok, kalkun med fløte, ingefær og pasta, ris og kalkun, pasta med sprøstekt, spicy kalkun...
![]() |
#9 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hva gjør jeg med kalkunrestene?
![]() |
#10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør jeg med kalkunrestene?Vi bruker kalkunrester i Bali kyllinggryte fra Toro. Grei lettvindtmat på travle dager |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
heimføing
|
![]() Sv: Hva gjør jeg med kalkunrestene?Har ikke kalkun i år, men har brukt å kutte restene i småbiter og fryse i porsjoner og så brukt de utover nyåret. F.eks. bare stekt i panna ilag med løk og grønnsaker og pasta til. Valgritt å tilsette litt fløte eller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør jeg med kalkunrestene?Vi fryser ned i passe porsjoner og koker kraft pluss suppe på skroget. Blir nydelig kraft som er veldig anvendelig. Kjøttet bruker vi i taco, salater, pai og risotto blant annet. Og i suppen selvfølgelig. Gjerne asiatisk vri på kalkunsuppen, det er godt etter alle julematen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Ooohh. Nam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Hva gjør jeg med kalkunrestene?Jeg koker ris og lager ris de lux på det vi har av passende grønnsaker, egg og kalkunrester i et svært, dypt stekebrett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Peppy!
|
Smart! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva gjør jeg med kalkunrestene?Vi kjøper alltid stor kalkun og fryser ned rester. Er det mye og fine stykker så har vi et kalkunmåltid på nyåret, og er det bare småbiter igjen så bruker jeg det i suppe.
![]() |
#18 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva gjør jeg med kalkunrestene?Fryser ned i passe porsjoner og bruker i wok, suppe og gryter. Helt topp å ha på lager i en mager januar.
![]() |
#19 |
![]() Sv: Hva gjør jeg med kalkunrestene?Hva er passe posjoner egentlig? Hva bruker dere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Hva gjør jeg med kalkunrestene?Da er fuglen renset, jeg koker kraft på skroget i morgen og har en hel haug kjøtt i fryseren. Det blir nok til et par supper og en gryte, så i og for seg var den slett ikke et dårlig kjøp. Mye mat! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|