|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Transfob på SVs kvinnekonferanse - ok når man skal snakke om noe annet?SVs kvinnekonferanse får gjennomgå i sosiale medier om dagen fordi de har invitert feministen Julie Bindel for å snakke om seksualisert vold mot kvinner/prostitusjon/sexkjøpsloven. Mange reagerer svært sterkt på dette, fordi hun går veldig hardt ut mot transpersoner spesielt, og anerkjenner ikke at de finnes, eller at det går an å være bi.
![]() |
#3 |
Epikur
|
![]() Sv: Transfob på SVs kvinnekonferanse - ok når man skal snakke om noe annet?Enig med Cuyahoga. det blir fort "menighet" om man bare skal lytte til dem man er enig med på forhånd.
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Transfob på SVs kvinnekonferanse - ok når man skal snakke om noe annet?Hun skal ikke diskutere det man er uenig med henne med. Det man mener er at hun driver med hatretorikk mot transpersoner, og ved å invitere henne til konferansen så legitimerer de hennes syn. Hun skal ikke stilles til veggs eller diksutere sitt syn på transpersoner. Hun skal holde et innlegg om sexkjøp, og ikke delta i noen debatt.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Transfob på SVs kvinnekonferanse - ok når man skal snakke om noe annet?Jeg synes at dersom det stemmer at det er så mye større sjanse for å selge sex dersom man er trans-kvinne enn cis-kvinne, er det tragisk å velge en talsperson som ikke anerkjenner dem problemet i hovedsak gjelder.
![]() |
![]() |
#6 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Transfob på SVs kvinnekonferanse - ok når man skal snakke om noe annet?
Jeg er enig i dette.
![]() |
#7 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Transfob på SVs kvinnekonferanse - ok når man skal snakke om noe annet?Generelt: Så lenge hun klarer å holde seg til oppsatt tema på en grei og saklig måte, synes jeg det er greit at hun hun har "rare" meninger på andre områder. I denne konkrete saken tror jeg dessverre at meningene hennes kan virke forstyrrende på debatten rundt konferansen, men jeg er usikker på i hvor stor grad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Transfob på SVs kvinnekonferanse - ok når man skal snakke om noe annet?Jeg syns det å kalle utsagnene hennes for hatretorikk syns jeg er å trekke det ganske langt, selv om jeg ser at meningene hennes kan være sårende. Jeg syns stemmen hennes på dette temaet er interessant som tvertimotstemme.
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Transfob på SVs kvinnekonferanse - ok når man skal snakke om noe annet?Jeg skulle ønske de kunne utfordre henne på det, og ta opp nettopp det at transpersoner er ekstra utsatt mtp prostitusjon og dermed seksualisert vold. Jeg tenker at transpersoner er en såpass marginalisert gruppe at de trenger at noen står opp for dem, og ikke lar folk slippe unna med å hetse dem. For det mener jeg absolutt at hun gjør.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Transfob på SVs kvinnekonferanse - ok når man skal snakke om noe annet?
Hadde det reellt sett vært et helt annet felt, hadde jeg vært enig med deg i det. Men det er det jo ikke. Om hun ikke anerkjenner denne gruppas eksistens, blir det jo vanskelig å anerkjenne at denne gruppa er den mest sårbare ift. problematikken hun snakker om.
![]() |
![]() |
#11 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Transfob på SVs kvinnekonferanse - ok når man skal snakke om noe annet?Mja. Jeg synes det er litt rart i dette tilfellet, nettopp fordi hun gjennom sitt syn på transpersoner vil underslå en stor del av problemet hun er bedt om å snakke om. Jeg hadde synes det var helt greit at hun deltok i en debatt om transpersoner eller der transpersoner var en del av en diskusjon etterpå.
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
Ja, jeg syns ikke argumentet med "menighet" er helt relevant her.
![]() |
#13 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Transfob på SVs kvinnekonferanse - ok når man skal snakke om noe annet?Ny informasjon: https://m.facebook.com/events/569908...89308671252395 |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Transfob på SVs kvinnekonferanse - ok når man skal snakke om noe annet?Med link til fb siden I HI står det nå at de har fjernet henne pga synet hennes.Det ble lagt ut for 2 timer siden.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Sep 2007
Nja....Det blir jo litt feil. Det gjeld fortsatt i hovudsak kvinner som ikkje er trans (cis).
![]() |
#17 |
can-jur
|
![]() Sv: Transfob på SVs kvinnekonferanse - ok når man skal snakke om noe annet?Har dere sett retorikken hun bruker?
![]() |
![]() |
#18 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Transfob på SVs kvinnekonferanse - ok når man skal snakke om noe annet?Nei, jeg aner ikke hvem hun er. Hvis hun er generelt ufin hadde jeg jo vurdert om jeg ville organisasjonen min skulle assosieres med personen også.
![]() |
|
|