Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvilken strikkeoppskrift er dette?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-17, 12:10   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken strikkeoppskrift er dette?

Jeg falt helt for denne kjolen, og har lyst til å strikke den til minstemor. Er det noen som gjenkjenner kjolen og oppskriften? (Og kan si hvilket effektgarn som er brukt i skjørtet?)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kjole-1.jpg (43,5 KB, 59 visninger)
Filtype: jpg kjole-2.jpg (44,1 KB, 46 visninger)
Gammel 06-01-17, 12:12   #2
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken strikkeoppskrift er dette?

Jeg lurer på om det kan være dette effektgarnet:

Gammel 06-01-17, 12:29   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, den har jeg sett før. Tror jeg. I så fall heter den Bamsekjolen.

Gammel 06-01-17, 12:39   #4
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Ligner litt på Bamsekjolen, men den har ermer og annet mønster på overdelen.

Vet ikke hvilken kjole det er, men jeg er enig i antakelsen din ang effektgarnet.

Gammel 08-01-17, 17:50   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Jippi! Jeg fant den! Eventyrkjolen.

Hadde besøk av svoger, som sendte melding til sin tante, som gjenkjente den! Åh, nå er jeg glad. Den er jo så knallfin! Og jeg ser de har gjort det jeg tenkte. Jeg hadde ikke lyst på sløyfe, så jeg tenkte at det ville være fint med et heklet belte i stedet.

Nå må jeg bare klare å gå for å lage den grå. Jeg ender alltid opp med å falle for noe enkelt, og så finner jeg en knall farge, som jeg bare MÅ ha i stedet. Holder på med en annen grå kjole som jeg likte, bare i en skikkelig knall korall farge i stedet. Samme med skjørt. Holder på med et knall rødt skjørt. Så det er vel på tide å gå for et grått. Blingen gjør jo prikken over i-en, sammen med mønsteret på overdelen. (Bare at jeg hadde lyst til å strikke en mørkeblå kjole, etter den i korall, OG jeg føler hun trenger et mørkeblått skjørt også. ) Nevnte jeg at jeg bruker et halvt år på hvert prosjekt?

Den lyseblå var jo lekker også. Men den grå var skikkelig fin. Den verste biten med å begynne på et strikkeprosjekt, er å bestemme seg for farge.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.