|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderNuh, hva synes vi om dette da?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tøff
|
![]() Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderNå er jeg veldig lat, men; det du skrev. Han ER en.offentlig person, ikke bare fordi han er hennes sønn, men fordi han velger å være det.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderJeg synes pressen har tatt litt i overkant på vei på grunn av dette brevet. Det har vært mange intervjuer i dag og karakteristikken av MM og det hun har skrevet står virkelig ikke i stil til realiteten. Sutrete og indignerte journalister i veldig forsvar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderHan oppsøker da stadig rampelyset. Og han er en del av kongefamilien. Det har fordeler og ulemper, som det meste annet her i livet.
![]() |
![]() |
#5 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderTror vel mor og sønn ønsker ulike ting. Tror ikke et øyeblikk på at han flytter til USA for endelig å bli anonym.
![]() |
#6 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderJeg må innrømme at jeg har tenkt at gudsjelov har pressen fart pent med både Marius og kronprinsbarna, jeg har ikke fått med meg at det titt og ofte er et pressepress på ham. Jeg leser dog ikke Se & Hør, så jeg har sikkert gått glipp av mye. :not: |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Panzerekstremfeminist
|
Det er nettopp det - hva er det hun kritiserer, egentlig? At noen filmet dem når han var tre, var ille - men det er tross alt 17 år siden. Han fikk litt omtale da han solgte en merkeveske på Finn og brukte Slottets adresse - men det ble jo ingen stor sak - og det var jo klønete håndtert av ham. Men bortsett fra det, er mediene jeg leser, ganske fri for omtaler av Marius Borg Høiby.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
audio, video, disco
![]() Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderHan har vel figurert på andres Snapchat også, gjerne med eldre "festfolk" som kongehuset kanskje ikke vil forbindes med. Tror likevel ikke dette er skrevet om i media?
![]() |
#10 |
Panzerekstremfeminist
|
Nope - det skrives ikke om, så vidt jeg vet.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
audio, video, disco
![]() Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderDet kan godt ligge en "bombe" et eller annet sted, men den blir jo umulig å skrive om nå som MM har gått ut i forkant.
![]() |
#12 |
![]() Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderJeg synes det brevet fra MM var teit, i mangel på et bedre ord. Jeg skjønner henne som mamma, men jeg synes hun bommer kraftig her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Protonterapeut
|
Helt enig.
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderHvis jeg hadde hatt tilgang på en profilert nettside som pressen leser, så hadde jeg sikkert vært truende til å bruke den til å oppfordre verden til å være snill med hjertebarnet mitt, jeg også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderJeg ser at forsida til Se og Hør som vises på nett indikerer 12 sider i forbindelse med at Lille Marius er 20år. Kanskje noe i den forbindelse som kan fått det til å renne over? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
heimføing
|
![]() Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderEnig med Pøbelsara og dere andre. Jeg skjønte ikke helt hva MM ville med dette, og jeg tenkte at hvis de ville ta han ut av kongefamilien, hvorfor har han da vært med på alle offentlige anledninger de siste årene? Som f.eks. de kongeliges jubileum i Trondheim ifjor, er han ikke med på de offisielle bildene derfra? Til sammenligning stakk Ari Behn derfra.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Audacious
|
![]() Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderJeg synes egentlig det er oppsiktsvekkende hvor lite kritikk både kongefamilien og Marius Høiby får i pressen, jeg.
![]() |
#18 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderDen eneste kritiske saken jeg har fått med meg er at det ble omtalt at han solgte luksusvarer på finn.no med slottet som adresse. LV-koffert til 20 000 og sånn.
![]() |
#19 |
Earthling
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderJeg er med de fleste her. Det var et fint brev MM skrev, men han er 20 år. Han er voksen. Og han har allerede valgt å være en offentlig person. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalderJeg må innrømme at jeg bare blir litt sånn "whatever".
![]() |
|
|