Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hva er den offisielle ordlista?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-17, 11:34   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er den offisielle ordlista?

En kollega og jeg har havnet i bråk med ledelsen. Ikke noe alvorlig altså, men nok til at de trolig synes vi er litt småteite.

Saken er at i strategirapporter som sende ut fra toppledelsen så går ordet "kapabilitet" igjen. Kollegaen og jeg synes dette er et kontruert tulleord hvor man med hell kunne brukt et godt norsk ord isteden.

Ordet finnes ikke i det jeg oppfatter som den offiselle ordlista.

Derimot finnes det hos snl.

Hvem har rett i at dette faktisk er et ord eller ikke på norsk?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:37.