|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
© All rights reserved
|
![]() Alternativ garn til Nancygenser/kofte?Yngste vil ha Nancygenser. Klok av skade vil jeg velge en rimeligere tråd en Sandnes alpakka, jeg regner med denne genseren (også) kanskje bare varer en sesong eller to før den er fravokst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Peppy!
|
![]() Sv: Alternativ tråd til Nancygenser/kofte?Jeg strikket i finull fra Rauma, pinne 3. Den klør ikke i det hele tatt, merkelig nok. Den blir veldig myk i bruk, så nå har jeg strikket votter i finull også, selv til minsten. (Jeg har atopisk eksem, så jeg er sensitiv.) Mamma og søsteren min strikket i alpakka, og den klør så mye at de må ha høyhalset under. Jeg hørte nå i en podcast at farget alpakka har en tendens til å klø. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Alternativ tråd til Nancygenser/kofte?Kløe er vel individuelt, så det blir vanskelig å gjere ei objektiv gradering av det. Men dersom ein klør lett av ull, er merino å anbefale. Det er imidlertid ofte ganske glatt til mønsterstrikk. Eg har akkurat strikka Nancy i merino-/lacegarn til niesa mi.
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alternativ tråd til Nancygenser/kofte?Adore fra Sparkjøp er veldig godt og mykt.
![]() |
#5 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alternativ garn til Nancygenser/kofte?Baby merino fra Drops kan brukes på pinne nr 2,5-3 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Alternativ garn til Nancygenser/kofte?Tusen takk for svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|