|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hvordan oppbevarer du smykker?Alt fra rimelige til dyre smykker, ringer, armbånd, halsbånd og øredobber. En del av de dyrere har jeg i originalesken, men da glemmer jeg dem bort litt, jeg vil gjerne kunne one en skuff og få oversikt over alt. Noen med tips? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du smykker?Øredobber har jeg i runde stablebokser som skrues i hverandre. Kjøpt på Panduro.
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du smykker?Fikk et veldig pent smykkeskrin av min eksmann da vi var sammen. Jeg bruker ikke smykker til hverdags uansett.
![]() |
![]() |
#4 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du smykker?Jeg oppbevarer "juggelet" i garderobeskapet.(Pax Ikea. Ulike innredninger å velge imellom til f.eks smykker) De finere smykkene har jeg i et stort smykkeskrin. Bruker lite smykker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
heimføing
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du smykker?Litt her og der og rundtomkring. Søljer og sjeldne brukte smykker ligger i originalesker oppi en neverkurv med lokk, noe messingjuggel oppi en glassboks, noe ditt og datt ligger i sølvtøyskuffa i skjenken, ringer i en boks oppå skjenken og ofte brukte sølvsmykker og armbånd ligger oppi et solid brilleetui fordi disse har jeg ofte med meg på tur! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du smykker?Trenger tips jeg også. Eneste jeg har orden på er alle de lange smykkene som henger på en beltehenger i klesskapet. En henger som har 8 knagger å henge dem på ved siden av hverandre. Har kjøpt sånn boks med flere små rom og glasslokk, som egentlig er til te, som jeg har tenkt å samle litt armbånd i. Har ikke veldig mye ekte smykker, mest øredobber og de har jeg i noen små skuffer i et slags smykkeskap. Skullle gått gjennom alt og sortert. Mye ligger bare på badet eller skjenken i loftstua nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du smykker?I ziplock poser..
![]() |
#8 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du smykker?Har lyst på et sånt speil med smykkeoppbevaring inni.
![]() |
#9 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du smykker?Jeg har en Malm kommode fra Ikea på badet. Det er speil/smykkeskrin øverst. Jeg bruker lite smykker, men vi har mye juggel.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du smykker?Jeg fargesorterer dem. Diamantene har jeg i safen bak det store portrettet av meg på kontoret, smaragdene og rubinene har jeg i safen i biblioteket (har ikke så mange, jeg kler ikke så godt det grønne og det røde) mens safirene har jeg i safen i det ene omkledningsrommet mitt, sammen med tiaraene som jeg bruker oftest.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du smykker?
Så mange lure tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Jupp. Sånn oppbevarer jeg det og. Praktisk og fin løsning.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du smykker?Jeg har noen gamle PAX i soverommet, begge dybdene. Jeg kan se om jeg kan sette inn noe der for nå ligger alt i en kommode og er utrolig dårlig oversiktlig så at jeg i stedet varierer mellom de samme stort sett hele tiden. Øredobber og ringer bytter jeg mer eller mindre aldri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
heimføing
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du smykker?Kom til å google søljene mine nå, og på bakgrunn av det tror jeg ikke de skal ligge et så obvius sted som sølvtøyskuffa i skjenken. En unnselig neverkurv er muligens best, i tilfelle innbrudd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Den kommentaren er en ekte dronning verdig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Smaragder og eventuelt røkvarts kan vi gjøre en avtale på. Jeg kler de, og har ikke for mange.
![]() |
#17 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du smykker?Kjedene mine henger på en tynn, malt planke med kartnåler på. Den henger på soveromsveggen over et skatoll. I skatollet har jeg sølvsmykker i fløyelsposer. Annen ørepynt er i et smykkeskrin sammen med ringene, også dry i skatollet. Jeg husker at jeg har smykker sånn omtrent to-tre ganger i måneden, til tross for at jeg ser rett på kjedene mine hver morgen når jeg kler på meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Ad astra
|
![]() |
#19 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du smykker?Ørepynt i enliten glasskål på badet, for ellers roter jeg dem bort eller mister dem ned sluket i servanten. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|