|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
|
![]() Katt som ødelegger møblerMin store bamse av ein katt er ei urokråke om natta. Eller, han kan vera det på dagtid og, men då stoppar me han med ein gong.
![]() |
#3 |
Klar
|
![]() Sv: Katt som ødelegger møblerKan han ikke stenges inne på et soverom eller på badet om natta? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Katt som ødelegger møblerSøsteren min putter katten inn på badet om natta. Hun blir sur, men det går ganske fort over. Hun er en innekatt, og har ganske mange leke-møbler hun kan krafse på, men det er jo selvfølgelig menneske-møblene som er mest interessante.
![]() |
#5 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Katt som ødelegger møblerDu kan jo prøve med en sprayflaske med vann om han prøver seg på dagtid. Ellers finnes det jo ting man kan spray på som katter ikke liker lukten av.
![]() |
#6 |
Unik
|
![]() Sv: Katt som ødelegger møblerEg kan nok stenge han inne på badet. Men då må dokasse flyttast ned der kvar natt og døra må polstrast på innsida, sidan han kjem til å stå der og klore.
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Katt som ødelegger møblerHm, nå er det vel for lettvint å komme med tips herfra, for vår katt har vært grei sånn sett fra dag 1. Men et av tipsene vi fikk i forkant var å holde katten i aktivitet på ettermiddagen, så den i større grad roet seg på natten. Det har hvertfall fungert her. I tillegg laget vi soveplass på vaskerommet fra starten av, og nå går han og legger seg der selv om døren står åpen. Han har aldri laget bråk om natten, eller ødelagt møbler. Og han er jo innekatt, så han har god anledning.
![]() |
![]() |
#8 |
Unik
|
![]() Sv: Katt som ødelegger møblerRampen min er ein 6 år gammal lat hankatt som har lært seg ein heil haug med uvaner frå tidligare av. Eg overtok han i haust. Det kompliserer ting litt. Hadde han vert ny og fersk i verden så hadde eg nok kunne "oppdratt" han pitte litt.
![]() |
#9 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Katt som ødelegger møblerJeg tror det kan bli vanskelig å lære en så gammel katt å roe seg om natten, så jeg ville nok også hatt han på badet. Min katt er også bajas om natten, men han klorer ikke på møblene heldigvis - han foretrekker klorebrettet sitt, så jeg lar han holde på - gudene veit hva han driver med, men det bråker ganske mye. Han er ute om natten på sommeren, men om vinteren foretrekker han å være inne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Katt som ødelegger møblerJa, jeg synes ikke det er så lett å oppdra en ung katt heller, så jeg ser problemet.
![]() |
![]() |
#11 |
Unik
|
![]() Sv: Katt som ødelegger møblerSniken toppa det i natt.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Katt som ødelegger møblerEr han kastrert? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Unik
|
![]() Sv: Katt som ødelegger møblerHan er kastrert, men dei andre hankattane her tar han. Så då ligger me å høyrer på kattehyl og slåssing heile natta.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Katt som ødelegger møblerÅja, det er ikke så morsomt nei. Vi har ikke så høy tetthet av katter her, så derfor lite slåssing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ad astra
|
![]() Sv: Katt som ødelegger møblerDet skal finnes noe spray (dyrebutikker) både sånn "katt vekk" og sånn "klor her" spray. Verdt ett forsøk? På verandaen vår, på gummilistene rundt vinduene pleier vår minste katt å henge, så til slutt lagde jeg en blanding av olje, pepper etc og smurte på, da ble det slutt. Kan du prøve litt vann og pepper på de mest utsatte stedene i en kort periode?
![]() |
|
|