|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Anbefal en skitur i NordmarkaJeg går helst i Østmarka, men føret er ikke på topp der nå, og jeg vurderer en alenetur over til andre siden av byen. Har noen en tur de vil anbefale? Jeg er ikke særlig kjent i løypene der, så må være lett å finne fram. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Smugleser
|
![]() Sv: Anbefal en skitur i NordmarkaBanen til Voksenkollen, gå via Tryvann og mot Kobberhaughytta, feks. Eller Skjennungen. Så kan du gå videre til Ullevålseter-Sognsvann, eller opp til Frognerseteren, og ta banen ned igjen derfra. Eller kjøre ned til Midtstuen og gå på banen der, om du liker fart&spenning.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Anbefal en skitur i NordmarkaJeg liker å ta bane til Frognerseteren og gå til Sognsvann. Innom Ullevålseter.
![]() |
![]() |
#4 |
guru advisor
|
![]() Sv: Anbefal en skitur i NordmarkaVi kjørte opp til Mylla en gang. Veldig fint utgangspunkt for mange skiturer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Anbefal en skitur i Nordmarka
Ja, superenkel. Og ja. Du må bare krysse tbanesporet når du går av banen, ikke gå ned bakken mot Korketrekkeren.
![]() |
![]() |
#7 |
Klar
|
Det er netto mange høydemeter i riktig retning, hvis du starter på Frognerseteren. Det er ca en mil, med Ullevålseter halvveis til Sognsvann, hvis jeg husker rett, og en veldig lettgått og fin tur. Vi har ihvertfall funnet løypa uten problemer. Det er godt merket. Sist redigert av Timar : 22-02-17 kl 23:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Anbefal en skitur i NordmarkaDet er ca 17 km totalt. Vi pleier å sykle den ruta om sommeren, fordi det er få oppoverbakker. Det er vel derfor jeg liker den på ski også.
![]() |
![]() |
#9 |
Smugleser
|
Det er som å gå i 17. maitog.
![]() |
#11 |
Nytt år, nye muligheter
|
![]() Sv: Anbefal en skitur i NordmarkaBuss til Skar i Maridalen, gå til Gørjahytta for markas beste vafler. Ned samme vei, eller vestover til Sognsvann eller Frognerseteren.
![]() |
#12 |
I mål
|
På en hverdag også? Dette er en av flere grunner til at jeg foretrekker Østmarka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gikk der søndag. Ikke mye folk før vi kom til Sognsvann, der var det yrende liv og røre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Smugleser
|
Jeg synes "alltid" det er mye folk fra Frognerseteren, og mye oppogned til Ullevålseter - og derfra til Sognsvann er rett og slett litt kjedelig og fort gjort. Mye morsommere å gå via Tryvann, det kan man jo og fra Frognerseteren (Sporten, i stedet for lysløypa i starten).
![]() |
#15 |
Slow reader
Vi var vel innom Tryvann, var ved en hytte og slalåmbakken. Eller er det et annet sted du tenker på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
Jeg pleide å gå i 9-10-tiden på hverdager i fjor, og det var ikke noe problem da i hvert fall.
![]() |
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Anbefal en skitur i NordmarkaHvis vi først beveger oss ut på langrennsski, så blir det som regel Frognerseteren - skjnnungstua - Ullevålseter - Sognsvann. Det er unektelig en gunstig løypeprofil for de som liker nedoverbakker.
![]() |
![]() |
#18 |
Smugleser
|
Var nok før rushet, ja. Og ja, Tryvann har en hytte ved slalombakken.
![]() |
#19 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anbefal en skitur i NordmarkaFinnes det en løype som er forholdsvis flat? Er ikke så glad i nedoverbakker, nemlig.
![]() |
#20 |
Slow reader
Jeg vil gjerne prøve noe annet, men er så redd for å gå meg bort. Stedssansen min er elendig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|