|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Snart 8. mars: Har vi noe å kjempe for?Det er snart kvinnedagen og tradisjonen tro må vi jo ha en tråd om hvorvidt denne dagen er viktig for hunkjønn i Norge. I lys av han som fikk strafferabatt pga. berettiget harme da han banket kona, hun hadde jo vært utro, så lurer på hva FP mener om kvinnedagen og dommen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
trøtt
|
![]() Sv: Snart 8. mars: Har vi noe å kjempe for?Jeg synes den er helt høl-i-huet!
Storebror '02 og Lillebror '07. Sist redigert av ~TM~ : 04-03-17 kl 00:40. Årsak: Ord som hadde falt ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lesende
![]() Sv: Snart 8. mars: Har vi noe å kjempe for?
Hva er høl i huet? Dagen eller dommen eller rektors reaksjon eller? Du er litt upresis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Fy faen!
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Snart 8. mars: Har vi noe å kjempe for?Nå har jeg hørt uttrykket "berettiget harme" i forbindelse med vold mot barn også, og syns ikke det uttrykket har noe som helst i rettssalen å gjøre. Klart man kan bli sint og agere i affekt, men "berettiget harme" legitimerer å miste hodet i sånne situasjoner og det må vi ikke tillate.
![]() |
#6 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Snart 8. mars: Har vi noe å kjempe for?Fluke sier det.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lesende
![]() Sv: Snart 8. mars: Har vi noe å kjempe for?Det Fluke og Maverick sier. Det skal mye til for at jeg ikke går i tog på onsdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Snart 8. mars: Har vi noe å kjempe for?Jeg tror fokus på likestilling er viktigere enn på kjempelenge. Det oppleves som at vi er i en nedadgående kurve, sexisme blomstrer, verdens mektigste mann er en trakasserende missegeneral, seniorrådgiveren hans er anmeldt for vold mot sin kone, russelåtene beskriver godt holdningen til ungjenter og hvordan kvinner er et bruk-og-kast-objekt, ekstrem islam strammer grepet og kuer kvinner, og abortrettighetene forsvinner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
koko
|
![]() Sv: Snart 8. mars: Har vi noe å kjempe for?Hadde jeg hatt tid og overskudd skulle jeg engasjert meg i den lokale 8. mars-gruppa, men det får heller bli senere.
![]() |
#14 |
By the Sea
|
![]() Sv: Snart 8. mars: Har vi noe å kjempe for?Jeg er så uendelig drittlei av å høre møkkarussesanger med sjokkerende budskap om hvordan jenter fritt kan brukes til gutters forlystelse bli bortforklart med at "ungdommen vil bare tøye grenser" og det er bare "drøy humor" og at ingen av gutta "egentlig mener det".
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 03-03-17 kl 22:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Curlingkone
|
Signerer helhjertet!
![]() |
#16 |
By the Sea
|
Det er mange norske kvinner og jenter som har hverdag ikke preget av sølvskjesutting men trusler og vold og overgrep. Jeg synes vi skal ha to tanker i hodet og tillate oss fokus på egen problematikk selvom den i sum er mye mindre enn problematikken mange andre steder i verden.
![]() |
#17 |
koko
|
![]() Sv: Snart 8. mars: Har vi noe å kjempe for?Ja, for all del. Jeg mener ikke at vi ikke skal se på det vi har nært oss også. Jeg har gjerne to tanker i hodet på en gang, også når det gjelder kvinner sin situasjon.
![]() |
#18 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Snart 8. mars: Har vi noe å kjempe for?Uttalelsene i europaparlamentet fra den den polske politikeren gir meg også mer lyst til å gå i tog: http://www.aftenposten.no/verden/Pol...e-616374b.html
![]() |
#19 |
Lesende
![]() Sv: Snart 8. mars: Har vi noe å kjempe for?USAs president, syke russesanger om jenter som bruk og kast, dommer i voldtektssaker som unnskylder menn og blamer ofrene, berettiget vold er alle viktige saker syns jeg. I tillegg har skamskjæring av jenter, tvangsekteskap og all annen dritt. Joda, vi trenger kvinnekamp, menneskekamp fortsatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Snart 8. mars: Har vi noe å kjempe for?Den ene russemoren er i alle fall fornuftig: http://www.tv2.no/nyheter/8966548/. Sånn for å balansere galskapen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|