|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvorfor trumfer ski alt?Også jobb? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvorfor trumfer ski alt?Jeg tipper det har noe med nasjonalfølelse å gjøre. Og at skigreiene er en "enkelthendelse" (jepp, i gåsetegn) og ikke noe man kan se på hver dag. Og det er heller ikke det samme å ta opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvorfor trumfer ski alt?Jeg skjønner det ikke.
![]() |
#5 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvorfor trumfer ski alt?
![]() |
#6 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvorfor trumfer ski alt?Jeg elsker det
![]() |
#7 |
Viser tenner
|
Dette!
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Pøh. Det er skiskyting, nemlig. Men jeg får ofte spørsmål om vi kan se ski i timene, og når det er stafett så lar jeg dem få se.
![]() |
#10 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hvorfor trumfer ski alt?Jeg hadde såpasss mye å gjøre under herrestafetten, så rakk ikke å se, men så fikk jeg gjort meg ferdig, og skulle frenetisk til å slå på nrk-sendinga før det var for sent. Så så jeg 20 kolleger stå rundt en PC, så da skjønte jeg hva det var som skjedde.
![]() |
#11 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Hvorfor trumfer ski alt?I min jobb går det som oftest ut over noe/noen, likevel er det "greit". Jeg skjønner det ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Hvorfor trumfer ski alt?Amen.
![]() |
#13 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvorfor trumfer ski alt?Skjønner det heller ikke, men siden det har vært vinterferie denne uken har jeg i det minste vært forskånet fra å irritere meg på jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hvorfor trumfer ski alt?Det er vel kanskje fordi det er en slags nasjonalsport? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvorfor trumfer ski alt?Det har vel noe med å gjøre at det er nasjonasporten, på sett og vis, og er, eller har i alle fall vært, mer samlende enn noen annen idrett, og får folk til å føle samhørighet, som er en psykologisk tilfredsstillende følelse. Skisport har vært noe "alle" tradisjonelt har vært opptatt av, og skistjernene har vært dyrket mer eller mindre som nasjonalhelter. Mye på grunn av opphausing i media selvsagt, men også fordi det er en folkelig idrett, fordi alle som vil har kunnet gå ut i skauen og heie og være tilskuer under viktige renn, uten å måtte betale skyhøye summer på svartebørs eller ligge ute i sovepose i kø eller kjenne en riking for å komme inn på en eller annen lukket stadion. Utøverne er ikke bare rikmannsbarn, slik vi forbinder med idretter som tennis, golf og ridning, de er stort sett vanlige folk fra "bøgda", som du og meg, som har jobbet hardt, og det appellerer til den norske folkesjela. Derfor har langrennssporten blitt allemannseie på en helt annen måte enn mye annet. Så jeg kan se mange grunner til at ski har fått en slik særstilling her til lands.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 05-03-17 kl 01:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
heimføing
|
![]() Sv: Hvorfor trumfer ski alt?Opplever dere at dette er "en samlende nasjonalsport" blant de unge? På min arbeidsplass har vi en tv beregnet for kunder som kommer innom. Der var kun én ansatt som sto der og fulgte med på ski. Vedkommende er over seksti. De ti-tolv andre i etasjen er ikke interessert. Fellesnevneren er at de er under trettifem (eller meg; ikke sportsinteressert i det hele tatt). |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvorfor trumfer ski alt?Jeg er fryktelig skiglad og gleder meg til VM og OL i måneder før det starter. Likevel ser jeg ikke på øvelsene i arbeidstid, jeg prøver også å ikke la det styre for mye av hjemmelivet. (Mannen min er fullstendig uinteressert i sport).
![]() |
#18 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvorfor trumfer ski alt?Jeg ser heller ikke sport på klasserommet, men det skjer at jeg har på NRK på pcen dersom jeg sitter på kontoret. Det er jo veldig enkelt at det jeg ikke får gjort da må jeg uansett gjøre en annen gang. Som regel jobber jeg samtidig som jeg hører på.
![]() |
#19 |
maler
|
![]() Sv: Hvorfor trumfer ski alt?Ski, fotball og sykkel. Nei, jeg forstår det ikke selv om jeg ikke synes det er noen krise heller. Det blir jo god stemning. Så kan de le av meg som spør hva de heter de som går.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvorfor trumfer ski alt?Hvorvidt det er problematisk å se på sånt i arbeidstid avhenger jo veldig av type jobb. Jeg har en del arbeidsoppgaver som overhodet ikke lar seg forene med å se skirenn. Praktisk kunne det nok gått an, men det ville være uhørt å gjøre det. Andre oppgaver kan lett forenes med å se skirenn, men om det forhindrer arbeid i den tiden må jeg sitte lengre på kontoret den dagen for å fullføre det jeg skulle. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|