|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor mye koster det egentlig å ha hest?Inspirert av konfirmasjonstråden, tenkte jeg å få en bedre idé om hvor mye det egentlig koster å ha hest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?Hest er dyrt. Oppstalling alene koster mellom 500 og 5000 kr i mnd avhengig av hvor i landet du bor og hva som er inkludert i stalleia. (Er det dyrt, er gjerne grovfôr og strø inkludert, og kanskje leie av ridebane/hall) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
superbruker
|
![]() Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?Jeg vet bare at det blir for dyrt. Her har mellomste hest på helfor. Syns det er dyrt nok. Vi må med 2500 kr pluss noen hundrelapper for ridetimer.
![]() |
#5 |
maler
|
![]() Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?Jeg regnet på det for noen år siden med priser fra nærområdet her og fant ut at jeg måtte regne med 7-10000 kr i mnd. Da er ikke sånt som utstyr og ridetimer inkludert.
![]() |
#6 |
maler
|
![]() Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?Jeg må forresten si at det er mulig å få det til ganske mye billigere, men da med vesentlig mer jobb og kjøring.
![]() |
#7 |
Enda en som trener
![]() Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?
Oi, det var ekstremt dyrt, her koster stalleie i den dyreste stallen 5500,-. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Enda en som trener
![]() Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?Takker for svar |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Enda en som trener
Det var jo billig da - vi betaler 2500,- for halvfor. Jeg synes også at det egentlig er nok penger |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?Har flere venner med hest i ditt område. De har begge endt med å kjøpe ny bil for å kunne trekke hestehenger til stevner. Det baller fort på seg sa de. Skal sjekke hva de betaler, jeg.
![]() |
#11 |
Enda en som trener
![]() Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?Ja, jeg frykter at hestehenger må til dersom hun skal reise rundt på stevner |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Personlig pessimist
|
Det må det mest sannsynlig. Jeg tror ikke foreldrene mine var forberedt på merkostnadene da jeg begynte å delta på mye stevne. Både i form av utstyr og avgifter. Prisen på den først hesten var lite sammenlignet med hestehengeren til den andre.
![]() |
![]() |
#13 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?Vi betaler 3800 for stalleie. Da er høy og 2 flisballer inkludert, samt utslipp og innslipp. Liten privat stall med få hester i tillegg til vår, men Storesøster liker å ha mulighet til å pusle på egenhånd, så da ble det sånn.
![]() |
#16 |
Enda en som trener
![]() Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?Takk for utfyllende svar Billa |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?Jeg tror den stallen jeg hadde foretrukket her i området tar 5000 kr pr mnd, inkludert fôr og høy. Med fri bruk av ridebaner/hall. Og så kommer jo hovslager, undervisning, stevneavgifter og utstyr osv i tillegg.
![]() |
![]() |
#18 |
maler
|
![]() Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?Det jeg ser på mine kollegaer som har barn med hest er at man også må se på hvor mye tid man selv er villig til å forsake på stalldrift.
![]() |
#19 |
Enda en som trener
![]() Sv: Hvor mye koster det egentlig å ha hest?Hvilken stall er det Niobe? Per nå er det Rogaland Rideklubb hun har hest på halvfor på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Personlig pessimist
|
Soma. Eller Equito, eller hva de nå heter.
![]() |
![]() |
|
|