|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
|
![]() Storleik på potter?Eg har litt overmodig bestilt planter i dag. Ei ripsbusk, ei stikkelsbærbusk og rabarbra.
![]() |
#3 |
Unik
|
![]() Sv: Storleik på potter?Har ikkje noko jord å sette dei i. Men trur nok eg skal få satt dei inn litt når vinteren kjem. Men det er leeenge til enno.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Storleik på potter?Jeg hadde rips og solbær i murerbaljer som jeg kjøpte på OBS. Såpass må det være, tenker jeg.
![]() |
#8 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Storleik på potter?Murerbøtter er superlurt! Du kan borre noen hull rundt nede, og så ha litt lecakuler i bunnen, så blir det bra drenering også.
![]() |
#10 |
Epikur
|
![]() Sv: Storleik på potter?Så stort som mulig. Ellers får de pinglete røtter og du må vanne hele tiden.
![]() |
#11 |
Unik
|
![]() Sv: Storleik på potter?Eg kjøpte nokre litt store (og kule) potter i går. Plantane mine skal komme i dag, så eg ville ha noko klart til dei. Så får eg heller kjøpe litt større potter til dei to trea mine, etterkvart. Eg er nemlig ikkje heilt sikker på kor store plantane er no når eg får dei.
![]() |
#12 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Storleik på potter?Mange gjør den feilen å ha for småe potter/krukker. Så store som mulig, og god drenering. Røttene får mere plass og man trenger ikke vanne like hyppig som når man har små krukker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Storleik på potter?Jeg har ikke fått til å overvintre store vekster i potter (bortsett fra pil, som er umulig å ta kål på |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|