|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Balansere mellom noe eller opp mot noe eller noe helt annet?Vi skal formulere en problemstilling som spør hvordan en bedrift har klart balansen mellom å levere det den skal uten å ramme uskyldige mer enn nødvendig. Hva blir riktig formulering? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Balansere mellom noe eller opp mot noe eller noe helt annet?Jeg tror jeg ville skrevet "Hvordan har Oslo veid behovet for økt boligutbygging opp mot barn rett til gode uteareal." Sist redigert av Strå : 05-05-17 kl 09:00. Årsak: Dårllig og mangelfull førsteutgave |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Balansere mellom noe eller opp mot noe eller noe helt annet?Jeg synes både «balansere mellom X og Y», «balansere X opp mot Y», «balansere X og Y» og Strås forslag er helt fine, jeg.
![]() |
#4 |
kamerat
|
![]() Sv: Balansere mellom noe eller opp mot noe eller noe helt annet?:liberal:
![]() |
#6 |
Leser
|
![]() Sv: Balansere mellom noe eller opp mot noe eller noe helt annet?Enig i at alle formuleringene kan brukes. Jeg personlig synes "veid" er bedre enn "balansert", fordi jeg opplever at "veid" indikerer at man har gjort en vurdering (som kan være skjevfordelt av diverse grunner), mens "balansert" (i mine ører) høres ut som man har endt opp med en vinn-vinn situasjon. Som regel er det jo noen som må gi noe ...
![]() |
|
|