|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva kan jeg ha på pizzaen i tillegg/hva mangler her?Jeg har tenkt å lage pizza med tynn bunn i dag, og har på måfå kjøpt inn gorgonzola, taleggio og mozzarella, og jeg har i tillegg parmesan (ikke pecorino). I tillegg har jeg dessuten tynne skiver spekeskinke, og eventuelt ruccola. Men jeg føler at det mangler et eller annet, og er litt redd for at det blir for mektig/salt/dominant? Er det noen som har noen innspill/tips til grønnsaker? Cherrytomater føles ikke helt riktig, og fersk fiken, som opprinnelig var planen, har jeg ikke funnet.
![]() |
#2 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva kan jeg ha på pizzaen i tillegg/hva mangler her?Cherrytomater passer veldig fint synes jeg. Spesielt om du halvtørker dem i ovnen først. Eventuelt er grillet paprika også godt sammen med osten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hva kan jeg ha på pizzaen i tillegg/hva mangler her?Aubergine, sopp eller oliven?
![]() |
#6 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Hva kan jeg ha på pizzaen i tillegg/hva mangler her?Sopp tåler jeg ikke (FODMAPs), men jeg vurderer å lage grillet paprika, evt. tørrsteke den lett på panne, for det høres ut som en god miks.
![]() |
#7 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Hva kan jeg ha på pizzaen i tillegg/hva mangler her?
Jeg skulle til å foreslå paprika, eller noe annet som gir en litt søtlig kontrast til alt det salte. Og paprika blir jo søt og god når den varmebehandles. Paprika i ulike farger både smaker bra og ser bra ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hva kan jeg ha på pizzaen i tillegg/hva mangler her?Asparges. Supergodt på hvit pizza med spekeskinke. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|