|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sminkekurs for preteens?Snuppa sminker seg på daglig basis, i relativt rikt monn.
![]() |
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Sminkekurs for preteens?Sminkekurs for å lære 12-åringer å legge en "ordentlig" makeup? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Sminkekurs for preteens?Jeg vet om en søt og hyggelig teatersminkestudent med makeup og frisørbakgrunn som holder kurs i både makeup og teatersminke. Husker hun fortalte at hun har noen mye yngre søstre, eller var det nieser mon tro, som hun hadde veiledet i moderasjon i sminkefatet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sminkekurs for preteens?Signerer Filifjonka. Snart 13-åringen her eksperimenterer også (YouTube ja), men heldigvis bruker både hun og venninnene lite sminke ute enda. De ser pene og naturlige ut hele gjengen. Hadde det ikke vært sånn hadde jeg stoppet kjøp av sminke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Sminkekurs for preteens?En 12-åring som bruker masse sminke på daglig basis? Er det jeg som er utrolig snerpete og gammeldags når jeg tenker at her ville jeg satt foten ned? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flawsome
![]() Sv: Sminkekurs for preteens?
Jeg er i full gang med å prioritere kamper allerede, og jeg tenker at lillefrøkna (og/eller junior, hva vet vel jeg om tiden som kommer) ikke skal få lov til å se ut som en Kardashian når hun er 12 og skal på skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Sminkekurs for preteens?Jeg er mamma til en gutt, men jeg vil likevel bare skyte inn at det å akseptere en 12-åring med sminke ville vært en veldig liten kamel å svelge for meg. Det er ikke permanent, det skader ingen, det kommer til å skje før eller siden uansett og det går faktisk helt greit at ungen min velger å kle seg eller sminke seg stygt.
![]() |
![]() |
#9 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Sminkekurs for preteens?Tjorven har tidligere fortalt/forklart hvorfor dette er en kamp de ikke tar, så jeg tenker at den diskusjonen kan tas som en generell diskusjon i en annen tråd. Bare sånn til info.
![]() |
#11 |
Flawsome
Takk, det hadde jeg ikke fått med meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ræv med ører
![]() |
#13 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Sminkekurs for preteens?Min har lært seg via YouTube og er veldig mye flinkere enn meg til å legge makeup. Hvis hun følger Jeffree Star og Nikki Tutorials så legges det på mange lag, men den største feilen er valg av fargene man legger på :har jeg hørt:, når Frøkna først sminker seg har hun på MYE sminke, men det vises ikke så godt (hun blir straks 18). De må få prøve/feilen, de blir gode til slutt. Begynn med å finne riktige farger til huden hennes.
![]() |
#14 |
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Sminkekurs for preteens?Eg hadde rett og slett sendt ho til ein flink hudpleier som kunne gitt råd og vink om korleis ein gjer slike ting utan at bryna kjem inn i rommet ti minutt før resten av deg. Min hudpleier sa at ho av og til fekk inn preteens som var sendt av mødrene på diskret vis.
![]() |
#15 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Sminkekurs for preteens?Jeg har gutter så jeg synes ikke at jeg kan komme med noen mening.
![]() |
#16 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Sminkekurs for preteens?Om du har meldt henne på sminkekurs, har hun da takket ja til kurset? - eller føler hun at hun ikke trenger kurs for hun har kontroll?
![]() |
#17 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Sminkekurs for preteens?Jeg tenker at hun hadde funnet YouTube-tutorials med mer naturlig sminke hvis det var det hun ville. Jeg tror neppe det hadde hjulpet å sende henne på noe kurs, før hun evt. finner ut at det er den type look hun vil ha. Hun må nok bare få prøve og feile, og så kommer hun til å forstå om noen år hvorfor vi ikke synes hun traff helt i 12-årsalderen.
![]() |
![]() |
#18 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Sminkekurs for preteens?Mine jenter på 11 og 16 sminker seg ikke i det hele tatt, så jeg har ingen råd.
![]() |
#19 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Sminkekurs for preteens?Jeg vet ikke hva du legger i for mye sminke, men på bildet jeg har sett av dere to (fra operaen), så er hun pent sminket om ikke annet.
![]() |
#20 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Sminkekurs for preteens?Vis henne bilder av hun som kom inn på Paradise nå.
![]() |
|
|