|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Dere som tar med lunsj på jobb - hva?Jeg trenger MYE mat ila en dag og sliter med å ikke orke/klare å ta med meg mat hjemmefra på morgenen. Jeg har ikke sjans å tilberede noe på morgenen, så det må lages ting på forhånd. Jeg liker ikke brødskiver, så det utgår...
![]() |
#2 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?Jeg har med middagsrester eller salat med kylling/laks/kjøttboller og avokado, søtpotet, tomat, agurk og hva jeg ellers måtte ha av grønnsaker.
![]() |
#3 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?Jeg har en knekkebrød-pakke liggende på jobb og leverpostei i kjøleskapet.
![]() |
#5 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?Dere som har med middagsrester; lager dere for mye dagen før med vilje?
![]() |
#6 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?Jeg lager bevisst for mye, ja.
![]() |
#7 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?Jeg er skikkelig kjedelig så spiser magert til lunch for å ha mer å gå på til middagen.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?Jeg har knekkebrød og smøreost liggende på jobb som jeg spiser de dagene jeg har tid til å spise lunsj. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?Jeg har også smøreost og knekkebrød liggende til de dagene jeg ikke har tid til å lage lunsj. Har jeg tid, lages den alltid på morgenen og da består den gjerne av to- tre brødskiver med ost og paprika eller egg, to wraps med kalkun eller skinke og diverse grønnsaker (kan lages kvelden før, skivene smøres alltid om morgenen). Evt. en salat. Noen ganger enkel salat med bare grønnsaker, andre ganger har jeg kylling eller pasta i. Vi har aldri vært noe særlig gode på å ta med middagsrester i matpakken. For det første lager vi som regel passe med middag slik at det blir minimalt med rester, for det andre har jeg ikke tid til å varme maten på jobb- og kald gryte eller hva_har_du liker jeg ikke så godt. (Kald pizza går greit.). |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
superbruker
|
![]() Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?Jeg har knekkebrød og smøreost liggende på jobben til mellommåltid. Til lunsj spiser jeg alltid salat og kylling. Det jeg gjør er å kutte opp salat, forskjellere grønnsaker og ost to ganger i uka. Oppbevarer de forskjellige tingene i separate bokser i kjøleskapet. Da tar det meg 1 minutt å lage en salat. I fryseren har jeg alltid poser med ferdig stekt og krydret kylling. Hver pose er på 100 gram med kylling. Kjøper noen ganger yoghurt til mellommåltid. Jeg spiser alltid lunsj og to mellommåltider på jobb. Har noen ganger med frukt eller bær til mellommåltid.
![]() |
#11 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?
Agurk smaker NOE, og den smaken er helt jævlig. Men det er også på en måte ekkelt at det smaker lite. Det blir som veldig tynn saft eller melon, som jeg heller ikke liker. Får nesten problemer med konsistensen fordi det er sånn mis-match mellom utseende og smak....haha. Forstå den!
![]() |
#12 |
Pen. Så det så.
Her var det noen smarte tips. Du steker altså kyllingfileter, deler opp og fryser? Fryser du ned mens de enda er varme eller venter du til de er kalde? #matjomfru
![]() |
#13 |
Pen. Så det så.
Dette hadde jeg dødd av sult av.
![]() |
#15 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?Jeg tror jeg må lese denne tråden litt nøye. Jobben skal flytte, og jeg har vært bortskjemt med grei kantine i alle år. Nå ser det ut til at vi ikke får noen kantine i det nye bygget, så da må jeg begynne å lage matpakke. Akkurat det gleder jeg meg ikke til.
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?Jeg har med to skiver på jobb.
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?Vi har god kantine på jobb, men relativt begrenset utvalg for meg som ikke tåler all verdens. Så jeg har gjerne med brød eller knekkebrød, og kjøper pålegg, eller jeg tar med omelett, kokt egg eller lignende hjemmefra. Kjøper salat en del dager i uken, men vurderer egentlig å begynne å ta med mer selv, siden det er billigere og det er litt lite variasjon i salatdisken. Det var genialt å ha ferdigstekt kyllingfilet i passe porsjoner i fryseren, det skal jeg jommen gjøre!
![]() |
#18 |
Pauset
|
![]() Sv: Dere som tar med lunsj på jobb -hva?Jeg spiser ofte proteinrundstykker med fiskekake. Blir som små burgere nesten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Dere som tar med lunsj på jobb - hva?Har knekkebrød på jobb som tillegg til kantine, men vi lager bevisst mye middag fordi ene barnet er middagsmenneske, og når barnet kommer fra skolen varmes middagsrester gjerne opp, men er det "bare" brød, blir det fort kjeks og sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|