|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Konserter, mat og alkoholLeif Ove Andsnes reagerer på at det nå er tillatt (og legges opp til) å nyte mat og drikke på klassiske konserter (i tillegg til de andre) i Grieghallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konserter, mat og alkoholMå man alltid ha mat og drikke? Jeg er så og si aldri på konserter, men det høres litt fjernt ut med servering der. Skjønner godt de som opptrer blir/ kan bli ukonstrert av det.
![]() |
#4 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Konserter, mat og alkoholJeg er på lag med Andsnes her. Bredt publikum my ass.
![]() |
![]() |
#5 |
trenger lading
|
![]() Sv: Konserter, mat og alkoholJeg irriterer meg nok over skvulpende ølglass en må vokte seg for hos fulle "naboer" på konsert, og de som absolutt skal prate sammen under roligere sanger de ikke kjenner så godt.
![]() |
#6 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Konserter, mat og alkoholJeg synes det er litt kjedelig å høre folk spille piano i noe særlig lengre enn ti minutter, (til og med Andsnes, tror jeg) så jeg måtte nok hatt noe alkohol for å få tiden til å gå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Konserter, mat og alkoholDebatten som var på TV fikk fram to av de motstridende interessene her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
maler
|
![]() Sv: Konserter, mat og alkoholDet kommer jo litt an på hva jeg skal, men stort sett synes jeg fokus blir helt feil på konserter med litt ok musikk når det er alkoholservering underveis. Matservering underveis har jeg aldri opplevd, men jeg tror også det ville virket veldig forstyrrende, da blir jo fokus noe helt annet.
![]() |
#9 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Konserter, mat og alkoholLiksom sitte og klirre med glass og bestikk mens ein høyrer klassisk? Det er ein heilt absurd tanke. Det skal så lite til for å forstyrre publikum på ein klassisk konsert! Fryktelig forslaga syns eg.
![]() |
#11 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konserter, mat og alkoholTja. Jeg går ganske mye på klassiske konserter faktisk. Setter stor pris på å kunne ta et glass vin med inn på konserten, og aller helst i ekte glass, ikke i de teite plastglassene. Men mat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Konserter, mat og alkoholVet ikke hvordan det er for andre, men for meg er det sånn at hvis jeg spiser og gjør noe annet samtidig (lese, se film, høre musikk) så klarer jeg ikke å fokusere fullt og helt på begge deler samtidig. Så hvis jeg virkelig skal nyte noe må jeg konsentrere meg helt om det, og da blir jo mat på konsert meningsløst.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Konserter, mat og alkoholJeg hadde fått helt fnatt hvis folk skulle sitte å klirre og slafse og "bråke" med mat når jeg er i Operaen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Konserter, mat og alkoholAltså - klirring i glass og bestikk under en klassisk konsert? Nei. No. Nope. Absolutt ikke. Ærlig talt!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Konserter, mat og alkoholDet koster såpass å gå på sånne konserter, at jeg foretrekker at sidemannen kommer uten matpakke og drikkeflaske. For min egen del klarer jeg meg fint en time eller to uten. Helt klart forstyrrende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Konserter, mat og alkoholJeg går veldig mye på klassiske konserter, og jeg må si meg hjertens enig i Andsnes her. Man har fin mulighet til å ta seg et glass både før konserten og i pausen, man kan også bestille på forhånd slik at man slipper å stå i kø. Det skal lite til å forstyrre lydbildet når man er på klassisk konsert.
![]() |
![]() |
#18 |
frakoblet
|
![]() Sv: Konserter, mat og alkohol
![]() |
#19 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Konserter, mat og alkoholDet virker som det er i tiden å klage på andres gjøren og laden på konsert. (Og dette er ikke ment som et sleivspark til HI eller andre som mener det sammen, men en ren betraktning).
![]() |
#20 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Konserter, mat og alkoholJeg måtte inn på bt for å lese artikkelen nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|