|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ferie i LondonVi reiser til London om tre uker, etter terrorangrepet i Manchester, så kjente vi på en viss bekymring på ferie i London, men konkluderte med at vi burde reise likevel, men etter gårdagens nye terrorangrep i London, så er vi igjen bekymret og tenker at vi bør la være å reise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Ferie i London.Jeg hadde ikke vurdert å la være, for å være ærlig. Det er fremdeles en helt mikroskopisk sjanse for at det skal hende noe akkurat der dere er når dere er der. Slitt frase, men lell: de skal ikke få vinne.
![]() |
#3 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ferie i London.Vi skal også til London om noen uker, og har tenkt litt på dette i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Ferie i London.Uff, jeg skjønner det frister lite
![]() |
#5 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Ferie i London.En annen ting er at om man skal unngå alt som det er en mikroskopisk sjanse for at kan være farlig blir det vanskelig å leve. Sjansen for å bli rammet er forsvinnende liten. Man burde egentlig heller sluttet å kjøre bil.
![]() |
#6 |
![]() Sv: Ferie i London.Vi heller nok mer i retning at vi reiser ja, jeg forsøker å være rasjonell som dere sier, men det er jo forbannet vanskelig når det skjer slike ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Textrovert
|
![]() Sv: Ferie i London.Vi skal til England i sommer, og sikkert flere turer til London. Så lenge myndighetene ikke advarer mot å reise et sted, så reiser jeg. Keep calm and carry on, osv.
![]() |
#8 |
![]() Sv: Ferie i London.
Just det, vi har aldri vært i London, så vi håper på en topp ferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Står på egne ben
![]() Sv: Ferie i London.Jeg hadde reist. Jeg tenker hele tiden som så at terror skal ikke få styre hvor jeg skal dra, men tenker jo selvfølgelig over det. Men sier til meg selv når den tanken slår meg, det er faktisk større sjanse for at det skjer en ulykke når en kjører bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ferie i LondonJeg hadde ønsket å booke om hvis jeg hadde anledning til det. Jeg hadde ikke fått det utbytte av ferien som jeg hadde ønsket ...
![]() |
#11 |
Klar
|
![]() Sv: Ferie i LondonFlere av forsikringsselskapene tilbyr avbestilling av reiser. Sjekk ditt, hvis det er aktuelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Ferie i LondonRisiko er jo veldig liten sammenlignet med risikoen vi utsetter oss for hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Ferie i LondonJeg hadde nok reist. Men jeg kjenner på at jeg synes det er skummelt å dra noen steder omtrent nå. Jeg skal dra alene til Huntsville i USA om en drøy uke, og jeg synes det er skummelt. Jeg er innom 4 flyplasser begge veier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
50 & somewhat fab
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Ferie i LondonVi skal innom London om tre uker, på vei til Oxford. Vi kommer til å reise sånn situasjonen er i dag, men jeg tenker definitivt ekstra over hvordan vi skal bevege oss rundt i byen. Vi kommer nok til å unngå de mest turisttette områdene (men det gjør vi forsåvidt uansett, med unntak av Leicester Square, som er vanskelig å unngå).
![]() |
#15 |
![]() Sv: Ferie i LondonForsikringen dekker avbestilling o.l. fram til 9.juni, så vi faller utenfor det tilbudet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
50 & somewhat fab
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Ferie i LondonVi har heldigvis vært i London flere ganger og "gjort unna" alle de typiske turistattraksjonene mens ungene var såpass små at de syntes de var interessante. Nå skal vi bare på musikal før vi reiser videre. Blir sikkert annerledes hvis det er første besøk og man har turistting man har lyst til å oppleve.
![]() |
#17 |
Øyboer
![]() Sv: Ferie i LondonJeg har vært i London mange ganger, samme med mannen. Men for ungene blir det første gang. Likevel hadde vi planer om å unngå de verste turist stedene. Men vi skal på noen av museene og tenkte oss innom Leicester square. Oxford Street for eksempel er ikke noe med mine barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Audacious
|
![]() Sv: Ferie i LondonDet bor over åtte millioner mennesker i London. Det dobbelte av det besøker byen hvert år. Statistisk sett er risikoen for at det skjer noe akkurat der dere er forsvinnende liten. Etter angrepet i Manchester, skal man unngå alle mellomstore byer i Storbritannia? Eller alle konserter? Det er ikke praktisk mulig å unngå alle steder som kan være et terrormål rundt omkring i verden. Jeg ville reist. (Og skal på to ukers ferie i Storbritannia i slutten av måneden. Jeg satser på at det ikke blir et terroristangrep på Orknøyene.)
![]() |
#19 |
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ferie i LondonKonserten i Manchester er sterk altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Ferie i LondonEg og 10-åringen var i London ei veke etter terrorangrepet på Westminster Bridge. Det var bevæpna politi overalt og eg følte meg faktisk veldig trygg. Under angrepet i går var det utrulig rask responstid og eg trur politiet redda mange liv på grunn av det. Før eller seinare trur eg vi vil få eit angrep i Norge også, og norsk politi er nok ikkje like godt rusta til å takle det. Så eg tenker at ein er like trygg i London. Minst.
![]() |
|
|