|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Russefeiring anno 2017, hvordan ser fremtiden ut?
Les hele innlegget til den tøffe jenta her.
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07) Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen. Sist redigert av Java : 09-06-17 kl 13:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Russefeiring anno 2017, hvordan ser fremtiden ut?Jeg tenker at det er signaler på at det endrer seg allerede? I Asker og Bærum, som jo har vært bussmekka helt siden jeg var russ for hundre år siden er det færre busser enn før, og i Asker var det vel bare en av skolene som hadde busskåring i år. Så jeg håper tendensen er at det roer seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Russefeiring anno 2017, hvordan ser fremtiden ut?I år er det flere vi har hørt om, som ikke har vært med på buss, men som får være med på enkeltturer og betaler for det. Synes det høres mye smartere ut for det settes mange regler allerede på 1.gym som mange ikke klarer å følge.
![]() |
#5 |
heimføing
|
![]() Sv: Russefeiring anno 2017, hvordan ser fremtiden ut?Fytti katta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Russefeiring anno 2017, hvordan ser fremtiden ut?
Er det for mye å håpe på at en del av oss klarer å oppdra unger som ikke blir som de som omtales i HI?
![]() |
![]() |
#7 |
|
Neida. Jeg bare lekte kommentarfelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Russefeiring anno 2017, hvordan ser fremtiden ut?Jeg håper det snart har nådd bunnen og det blir en motreaksjon. Det skjer mye bra blant russen, men jeg hører ganske mange som forteller om russetid som mer trasig enn gøy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Russefeiring anno 2017, hvordan ser fremtiden ut?Guava: Ja, bussene er dyre. Og det varierer veldig hvor vanlig det er. I noen områder av byen er det langt mer vanlig enn andre steder. (Har jeg hørt ... jeg har jo mindre unger.)
![]() |
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg føler også at jeg gjør mitt. Eller jeg forsøker i hvert fall. Men jeg er litt mindre sikker enn deg på at jeg lykkes.
![]() |
![]() |
#11 |
|
Det gjenstår jo å se, min eldste er bare fjorten ennå. Men om han ender opp som en busstulling skal det ikke være med hans mors velsignelse "fordi gutter er gutter" i hvert fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Russefeiring anno 2017, hvordan ser fremtiden ut?Jeg har hatt russ i år og jeg vet med sikkerhet at det er veldig, veldig mage russ som ikke er slik. Desverre er det de som faktisk er slik og det er helt på trynet. Men, jeg vet også at de aller fleste tar avstand fra det tullet der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Russefeiring anno 2017, hvordan ser fremtiden ut?Ingen busser her i byen. Tror feiringen her skjer i mer moderate former enn mange andre steder.
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Russefeiring anno 2017, hvordan ser fremtiden ut?Glad vi ikke har noen tradisjon med russebusser her i Stavanger. Tror aldri jeg har sett en russebuss live. Her bruker de varebiler, de som har biler. Veldig vanlig å ikke ha noe kjøretøy i det hele tatt. Det betyr dog ikke at russen er som lam her, selvsagt. Frustrerende at ikke dagens ungdom har mer vett enn det der.
![]() |
#15 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Russefeiring anno 2017, hvordan ser fremtiden ut?Jeg trodde russebusser var vanlig over hele landet nå, jeg. Her har de ihvertfall rullet i mange år. Jeg ble så glad da jeg leste at detikke var busser på Oslo katedralskole i år. Jeg håper det er en trend som sprer seg fort.
![]() |
#16 |
|
Sikkert, men det mangler heller ikke på uttalelser fra foreldre på at unga må jo få ha det gøy, foreldrerulling og "joda den russelåten hadde kanskje litt stygge ord men det er det jo mye musikk som har". |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Russefeiring anno 2017, hvordan ser fremtiden ut?Det jeg synes er litt trist, det er at mange ungdommer der jeg jobber, dropper å være russ fordi det har blitt så enten-eller. De som er russ går "all in", mens å være litt russ (f.eks. feste litt i helgene, uten biler og egendesignede ditt og datt) liksom ikke er godt nok. Jeg har aldri hatt en avgangsklasse med færre russ enn i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Sist jeg så en russebuss var mai 2003 utenfor Kongeparken. Har aldri sett noen her i omegn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Jepp, der har du det! Dette må jobbes med HELE tiden. Lære de å forstå hva som er greit og ikke, og hvordan andre oppfatter slik "tull og tøys". Hvor går grensen?
![]() |
![]() |
|
|