|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Litteratur til høytlesing for snart 2. klassing?Hva liker deres 7- 8- åringer at dere leser for dem? Anbefal meg gjerne gode bøker som fenger. 😀
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Litteratur til høytlesing for snart 2. Klassing?Det kommer jo veldig an på ungen, men jeg leste Hobbiten for mine gutter da yngste var på den alderen, og det slo an. Sikkert fordi jeg liker boka selv. Ellers snakker guttene om Mio, min Mio og Brødrene Løvehjerte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Litteratur til høytlesing for snart 2. Klassing?Jeg leser Harry Potter for minsten. Bok nr 2 nå, den illustrerte utgaven.
![]() |
![]() |
#4 |
koko
|
![]() Sv: Litteratur til høytlesing for snart 2. Klassing?Tante Gummigutta
![]() |
#5 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Litteratur til høytlesing for snart 2. Klassing?Min åtteåring liker morsomme bøker, og vi har kost oss med Svingens gale verden, Wilma og skoledilla og serien om Stinkbomba og Ketsjuptrynet i sommer. Flere av disse bøkene kan min lese selv, eller vi leser annenhver side.
![]() |
#6 |
Vaklende
|
![]() Sv: Litteratur til høytlesing for snart 2. Klassing?Jeg ville valgt noe som var morsomt med litt å tenke på, og som kunne friste til å lese selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Litteratur til høytlesing for snart 2. Klassing?Gutta i trehuset, Danny og den store fasanjakten, Hobbiten, Den uendelige historien.... Noen av de jeg kommer på fra siste året. Nå leser vi Det gyldne kompasset som er første boka i trilogien Den mørke materien. Den er nok kanskje litt avansert i språk, de spør iallfall om hva veldig mange ord betyr. Men enn så lenge virker det til å fange iallfall.
![]() |
#8 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Litteratur til høytlesing for snart 2. Klassing?Percy Jackson og bøkene av David Walliams.
![]() |
#9 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Litteratur til høytlesing for snart 2. Klassing?Vi har lest de to første Harry Potter-bøkene (illustrerte) nettopp.
![]() |
#10 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Litteratur til høytlesing for snart 2. klassing?Disse har jeg lest for 8-åringen de siste 1-2 åra:
![]() |
#11 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Litteratur til høytlesing for snart 2. klassing?Bøker av Roald Dahl som Charlie og sjokoladefabrikken
![]() |
#12 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Litteratur til høytlesing for snart 2. klassing?Når jeg leser høyt foretrekker jeg å lese bøker med gode historier som fenger, men som kanskje er litt for krevende for dem å lese selv. Gjerne gamle klassikere, som ofte er nydelig skrevet, og som det i tillegg er greit å ha kjennskap til fordi det er referanser til dem i mange andre bøker og filmer. De mest lettleste hurramegrundt-tullogtøys-supertrusetrehyttepingledusteaktige bøkene kan de lese selv.
![]() |
|
|