|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tidsklemma
|
![]() Nok en morgen logger jeg på FB, men innser kjapt at jeg ikke skjønner hvorfor lenger. Når jeg blar gjennom feeden min så stirrer det ene ukjente ansiktet etter det andre mot meg. For det som fyller feeden min er ikke hva mine venner og kjente driver med og deler av seg selv, nei, det er hva de har likt av andre. Så en hel haug av ukjente personer som har byttet profilbilde, eller har giftet seg, eller har fått barn. Og selvsagt reklame, og artikler som er likt i hytt og pine.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FacebookJa, det er noe av inntrykket jeg også sitter igjen med.
![]() |
#3 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: FacebookJeg tenker akkurat det samme som deg.
![]() |
#4 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: FacebookDu må justere dette i dine egne innstillinger over hva du vil se. Og det er også forskjell om du ser nyeste (der får en gjerne opp sånt), eller annet. Men alt fikser du på egne innstilliger og du styrer også egen nyhetsoppdatering hva du vil se mer av og mindre av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: FacebookInnstillingene Elisabet snakker om er gull verdt. Jeg ser stor sett bare ting jeg er interessert i nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
heimføing
|
![]() Sv: FacebookJa, helt øverst til venstre så ser du profilbildet ditt, og under der: |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Facebook
Ja, den kunne jeg også tenkt meg.
![]() |
#12 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: FacebookJeg følger bare de jeg synes er interessante. Gå inn på profilen til folk du ikke vil "se" og trykk "unfollow". Facebook ble mye bedre etterpå.
![]() |
![]() |
#13 |
Hertuginne
|
![]() Sv: FacebookFacebook kommer aldri til å komme med en funksjon hvor man kan velge bort reklame (for det er det mye av det er), for det er der de tjener pengene sine. Så kan man debattere om de ødelegger for sin egen forretningsplan, ved at folk går lei og kutter ut FB, men enn så lenge så ser det ikke sånn ut.
![]() |
#14 |
trenger lading
|
Jeg vil gjerne følge vennene, men har null interesse for deres venners nye profilbilder eller andre ting de har likt. Da hadde jeg selv vært venn med de eller likt de sidene...
![]() |
#15 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: FacebookDu kan trykke på innlegget og velge å skjule alt fra personen som la ut profilbildet. Det løser problemet videre, men det tar jo tid før man får gjort det på alt og alle man vil unngå.
![]() |
![]() |
#16 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: FacebookOgså mulig å definere at man vil se først det som venner legger ut, men da må man gå inn på hver og en (viktig) venn og definere det der. Gå inn på den aktuelle vennen, trykk der det står følger og velg se først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FacebookDet som irriterer meg aller mest er de evinnelige bursdagene. Flere ganger om dagen popper bursdagshilsninger opp i feeden min. Gjerne til samme person, igjen og igjen. Noen som vet hvordan man kan bli kvitt dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
koko
|
![]() Sv: FacebookDen dagen jeg lar meg irritere såpass av fb dropper jeg nok bare ut. Men tviler på det skjer, evner ikke helt å la meg irritere av slikt.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: FacebookDe nærmeste vennene mine, familie og de som ofte har gode innlegg bruker jeg å legge til på se først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Hvorfor i all verden går du ikke til dine innstillinger og fjerner varsel for fødselsdager i steden for å la deg irritere? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|