|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ctrl+z
|
![]() Hage for nybegynnereVi har en nokså stor hage jeg ønsker å gjøre litt med. Per nå er det seks frukttrær og noe rips, resten er gress (dvs mose).
![]() |
#2 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hage for nybegynnereOm du har anledning så er en tur til Botanisk hage i Oslo en start. De har en hage der som heter Oldemors hage, med masse planter som stort sett kommer fra Østlandet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Hage for nybegynnereJeg har en hage som heldigvis har blitt opparbeidet av noen som kan det, men elsker å sitte og bla i hagebøker. (deilig vintersyssel!) Det blir ikke det samme med nettsider for meg. :konservativ: Og så liker jeg å tegne opp selv. Er ikke du flink til å tegne, eller husker jeg feil? Lage en oversikt over hagen og tegne inn bed og trær og karpedammer og hengende hager og fossefall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hage for nybegynnereDu må ta litt etterhvert ellers går du jo helt konkurs. Jeg har brukt 19 år på å få en blomstrende hage.
![]() |
#5 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hage for nybegynnereJeg er designer, så jeg burde få til å tegne opp risset. Lurt å be om avleggere av andre, da kan vi jo bytte etterhvert. Jeg ønsker også å bruke litt tid for å få det helhetlig. Botanisk hage var en god idé!
![]() |
#6 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hage for nybegynnereDet er genialt å dele planter!
![]() |
#7 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hage for nybegynnereVi la ferdigplen og renset opp. Har som smått begynt å lage staudebed og plantet roser. Syriner, hekk og frukttrær beholdt vi.
![]() |
#8 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hage for nybegynnereAbonnerer.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hage for nybegynnereDet beste rådet jeg kan gi er å ikke være for impulsiv nå i begynnelsen. Det er fort gjort å kjøpe ting og sette dem ned hist og pist, men nå når du har en gyllen mulighet til å bygge en hage fra scratch er det greit å ha is i magen. Tenk over hva du vil ha og hvor du vil ha det, og sjekk hvor høye/store plantene blir. Tenk også over hvilket jordsmonn de trenger, sånn at du ikke blander surjordsplanter med andre som trenger noe helt annet.
![]() |
|
|