|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
En som trener
|
Bære babyenJeg har fått med meg at BabyBjørn er helt ut og at nå som nå gjelder er slynger, sjal, mei tai og moby et-eller-annet. Men jeg er helt forvirret på hva som er hva, hva som er best og vil gjerne ha råd (og jeg nekter å forville meg inn på det bæreforumet). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Bære babyen:noterer at det har gått 30min uten at MinaX har fått svar:
|
|
|
#3 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Bære babyenElastisk sjal er ganske enkelt. Det festes først, så pakkes babyen inn etterpå.
|
|
|
#4 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bære babyenTil no har me bært Gryntaren mest i elastisk sjal. I det siste har me gått over til Patapum Baby. Eg har lånt eit vevd sjal, men får virkelig ikkje heilt dreisen. 5 meter stoff som sopar bakken kvar gong eg skal knyte av og på (det gjelder også elastisk sjal, altså). Dermed blir det til at eg kun brukar det når eg kan knyte det på heime.
|
|
|
#5 |
|
kamerat
|
Sv: Bære babyenJeg fikk ikke til slynge, men hadde stor glede av min Babybjörn Active. :kjettersk:
|
|
|
#6 |
|
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bære babyenVi har ergo bæresele.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bære babyenJeg ville satset på et elastisk sjal til en liten baby. Jeg kan ikke tenke meg noe bedre. Mei Tai og andre bæreseler synes jeg er greie til litt større barn. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
En som trener
|
Sv: Bære babyenNoterer meg elastisk sjal. Hva heter det og hvor selger de det?
Er det den "vanlige" BabyBjørn? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bære babyen5 meter sjal som skal knyttes er ikke så ille som det høres ut. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Quiet, please
|
Sv: Bære babyenDu trenger en Hotsling e.l.
|
|
|
#11 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Bære babyenMeiTai til utebruk, slynge til innebruk. Det geniale med MeiTai er nettopp det at man kan bære på ryggen, f.eks. når barnet blir større, og at det er som en bæremeis. Du kjøper en MeiTai (for myyye mindre enn en bæremeis), og har mange funksjoner i en. Genialt!
|
|
|
#12 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Bære babyenVi har nettopp kjøpt en ergo, og er veldig fornøyde! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bedreviter
|
Sv: Bære babyenJeg hiver meg inn i tråden for å anbefale deg å prøve det bæreutstyret du vil ha før du kjøper det (med babyen oppi). Blobben fikk hysteriske anfall av å bli plassert i både sjal, slynge, Mei Tai og Baby Bjørn, så jeg er jammen glad for at jeg hadde alt sammen på lån fra snille venninner før jeg investerte i noe av det. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Bære babyenJeg synes også at babybjørn var helt OK da prinsen var nyfødt altså. Så lenge bar jeg ikke uansett, men jeg er glad for at jeg har funnet alternativer og altså.
|
|
|
#15 |
|
En som trener
|
Sv: Bære babyen
Denne så jo genial ut! Er du mest fornøyd med elastisk eller uelastisk (om du har begge)?
Har du noen link til Mei Tai? Jeg tror ikke jeg vil like å bære bak. Har den noen andre fordeler?
Hva er ergo? Link? Jeg er også for makelig anlagt til å knyte for mye, tror jeg (eller til å lære meg å knyte kanskje).
Det er et godt tips, skal prøve å få til det ja. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Står på egne ben
Sv: Bære babyenSkulle jeg hatt en baby til nå (noe som ikke er aktuelt, men en kan ønske seg ting fordet), |
|
|
|
|
|
#17 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Bære babyenRegistrer deg på tettinntil.com, og sjekk om det er et bæretreff i nærheten. Vanligvis kommer det mange bærere med mange forskjellige bæretøy, og du får prøvd omtrent alt som finnes på markedet.
|
|
|
#18 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Bære babyenJeg signerer de som sier elastisk sjal! Kjempedeilig å bære en liten baby i. Fem meter er mye mindre knotete enn man tror, og fordelen med et elastisk sjal er at du kun trenger å knyte det på deg en gang om dagen. Man kan løfte babyen inn og ut etter behov, og enda er knytingen perfekt dagen gjennom.
|
|
|
#19 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Bære babyenHer er ergo: http://www.babyslynga.no/ergo.htm |
|
|
|
|
|
#20 |
|
...
Sv: Bære babyenJeg brukte Moby Wrap (elastisk sjal) til lillebror i starten. Kjempedeilig å bære nyfødt baby i. Babyen sitter trygt og godt, tett inntil mammas hjerte mens søsken har mammas hender ledige til hjelp og kos.
|
![]() |
|
|