|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Situasjonen i CataloniaFølger dere med på situasjonen i Catalonia disse dager? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Situasjonen i CataloniaJeg er der jeg også, at jeg syns det er spennende og skummelt på samme tid. Det er så mange potensielle fallgruver, uansett hva som skjer framover der.
![]() |
#3 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Situasjonen i CataloniaJa, jeg følger litt med, og er spent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Situasjonen i CataloniaJeg fatter ikke hva Spania holder på med. Har de lyst på en ny ETA-situasjon? Det er massevis av byråkratiske måter å hindre katalonerne i å få selvstyre, man trenger ikke å gå i åpen konflikt.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Situasjonen i Catalonia
Tenkte på det. Min mor og samboer er i Spania, men langt unna området.
![]() |
#7 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Situasjonen i CataloniaSå utrolig hjerteskjærende gårsdagen var! Jeg måtte grine av voldsbruken.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 02-10-17 kl 09:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Situasjonen i CataloniaJeg har fulgt med litt via NYT og The Guardian. Herrejemini så rått den spanske regjeringen oppfører seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Situasjonen i CataloniaDette var trist. Eskaleringen kom vel av at den katalanske forsamlingen hadde gått hardt ut på forhånd og vedtatt at med flertall for løsrivelse så skulle det gjelde umiddelbart. Og det ville vel gitt total konfrontasjon.
![]() |
#10 |
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Situasjonen i CataloniaVi var i Barcelona på nasjonaldagen deres - 11. september, og det var masse folk med gule "Si" T-skjorter, masse politisk agitasjon (som vi ikke skjønte så mye av) og det hang katalanske flagg overalt.
![]() |
#11 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Situasjonen i CataloniaHar statsministeren eller utenriksministeren vår sagt noe ennå? Så flere andre statsledere gikk ut i går og var tydelige på at politivold ikke er greit, men så ingen kommentarer fra den norske statsledelsen (ut over at en statssekretær e.l. mente det var et internt anliggende).
![]() |
|
|