|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() For lite flisespikking i norsk skole?Jeg leste Sanna Sarromaas kronikk om at norske foreldre har for lave krav til kvalitet i skolen. Blant annet at mange synder mot og/å- regelen. Jeg leste setningen under her, og skjønte at enten er jeg en av disse sløvikkforeldrene, eller så har Sanna selv skrevet feil i setningen hvor hun beklager seg over at en slik feil oppstod allerede i første ukeplan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
kamerat
|
![]() Sv: For lite flisespikking i norsk skole?Jo.
![]() |
#3 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: For lite flisespikking i norsk skole?Det er vel nettopp det som er poenget hennes.
![]() |
#4 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: For lite flisespikking i norsk skole?Å nei, så flaut, selvsagt er det en å der
![]() |
#5 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: For lite flisespikking i norsk skole?Sånn som jeg forstår det har hun sitert teksten med feil i.
![]() |
#6 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: For lite flisespikking i norsk skole?Men ja, det er alt for ofte skrivefeil (og/å, orddeling, vill kommabruk og dårlige setninger) i skolen.
![]() |
#7 |
intro
|
![]() Sv: For lite flisespikking i norsk skole?Det er nesten ingen som behersker den distinksjonen der lenger.
Sist redigert av Bluen : 05-10-17 kl 07:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: For lite flisespikking i norsk skole?Det er pinlig mye skrivefeil i ungenes ukeplaner. Det hender vel jeg tenker at det er underlig at den som har skrevet dem skal lære ungene mine norsk rettskriving. Men de gjør så mye annet fantastisk, så jeg skal klare å lære ungene mine og/å, da/når, særskrivng og, min kjepphest, forskjellen på kj og skj selv (sistnevnte synes ikke på ukeplanen, men jeg gremmes på foreldremøtene).
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: For lite flisespikking i norsk skole?Jeg er jo utdannet lærer og har aldri blitt godvenner med kommareglene, så jeg regner med at det er noen kommafeil i det jeg skriver. Og en og annen skrivefeil er det sikkert også. Min kjepphest er noe helt annet. Skriv brev og annen informasjon slik at den jevne forelder faktisk skjønner budskapet. Det er ikke like enkelt og jeg gremmes over noe av skrivene vi sender ut. Dette gjelder først og fremst skriv/maler vi får fra sentralt hold, samt en del av det en av mine lederkollegaer klarer å skrive. Det er alltid så tungt språk.
![]() |
#10 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: For lite flisespikking i norsk skole?Her må jeg si det er imponerende lite skrivefeil i ukeplanene. #fplærer
![]() |
#13 |
Epikur
|
![]() Sv: For lite flisespikking i norsk skole?Hvordan skal lærerne kunne rette på ungene når de ikke kan skrive selv?
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: For lite flisespikking i norsk skole?Ja og jo. Jeg syns hun har noen poeng. men som den nordmannen jeg er, syns jeg hun er ganske skrekkelig i sin fremtoning så jeg greier ikke ofte å lese henne med vennlig sinn.
![]() |
#15 |
koko
|
![]() Sv: For lite flisespikking i norsk skole?Jeg jobber i skolen og spikker flis så det spruter, men jeg er enig i at det blir sendt ut mye som ikke er bra nok.
![]() |
#16 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: For lite flisespikking i norsk skole?Jeg synes dama er så uspiselig at jeg nesten ikke orker å lese det hun skriver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: For lite flisespikking i norsk skole?
Ja, det tenkte jeg også på. Jeg har også tidligere lest kronikker der hun har harselert med at nordmenn er så pratsomme, overdrevent blide, positive og høflige. Det kan vel kun komme fra en finne, resten av verden tror jeg ser oss litt mer slik:
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 05-10-17 kl 11:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|