|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Tips til ting å gjøre i OsloHva gjør jeg i Oslo er hverdag i slutten av denne måneden? Noen tips? Shopping er ikke et alternativ. Og det bør helst ikke koste altfor mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Tips til ting å gjøre i OsloMunchmuseet, kombinert med en tur i Botanisk hage? Det er utrolig fint der nå på høsten (ellers også, forsåvidt), særlig hvis været er OK.
![]() |
#4 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Tips til ting å gjøre i OsloAlene eller?
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tips til ting å gjøre i OsloEr været fint ville jeg enten gått tur langs Akerselva, på Ekeberg, eller på bygdøy, tror jeg.
Museet for samtidskunst (som det heter, samtidsmuseet finnet ikke. Jeg vet, alle kaller det det, og de ble kjempeirritert selv. Save
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Tips til ting å gjøre i Oslo
+1 på disse! Og så er det fint på Ekeberg, nydelig utsikt over byen. Trikken til Sjømannsskolen og så gå innover/oppover/nedover der for eksempel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
heimføing
|
Nå ble jeg forvirret. Det som før het Nasjonalgalleriet, finnes det ikke lenger? Senest i april var det der, under annet navn, vet jeg. Skal snart til hovedstaden og hadde tenkt å la tenåringen ta meg med dit og vise meg all kunsten hun ble så begeistret for i vår da ho var på skoletur dit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Joda. Det heter fortsatt Nasjonalgalleriet, det bare er under Nasjonalmuséet-paraplyen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
Joda. Nasjonalgalleriet finnes fremdeles, det er ett av museene under Nasjonalmuseet-paraplyen. Ja, det er en skikkelig dårlig kommunikasjonsjobb for alle sier alt om hverandre. I tillegg er hjemmesiden deres dårlig i et håp om at Nasjonalmuseet-begrepet skal sette seg, og det er (var i allefall) vanskelig å finne ut på hvilket av undermuseene ustillingen egentlig skjedde). Blir lettere når alt er samlokalisert i det minste.
Jepp.
![]() |
#11 |
Be happy!
![]() Sv: Tips til ting å gjøre i OsloTakk for alle tips! Ja, jeg er alene, så slipper ta hensyn til noen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tips til ting å gjøre i OsloDu kan også sjekke ut det nye ramenstedet: Koie Ramen! https://www.koieramen.no
![]() |
#13 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til ting å gjøre i OsloEn tur rundt Sognsvann? Eller opp i det nye Stovner-tårnet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
koko
|
Herlighet. Nasjonalgalleriet vet jeg veldig godt at heter Nasjonalgalleriet. Jeg tror faktisk at dette er første gang jeg bruker ordet Nasjonalmuseet på noe som helst.
![]() |
#15 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Tips til ting å gjøre i OsloI tillegg til de fine, mer urbane tipsene, vil jeg også bare nevne at Marka er utrolig flott om dagen, spesielt i finvær, så klart. Å ta trikken til Frognerseteren og gå/sykle/løpe til en av stuene der inne, er instant sjelefred, selv for en hardkokt urbanist som meg.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til ting å gjøre i OsloJeg elsker Hennie Onstad. Men det er Bærum da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Tips til ting å gjøre i OsloDet er sikkert en kino som går også.
![]() |
#18 |
Be happy!
Er dette sentrumsnært? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Be happy!