|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Travelt opptatt
|
![]() Reise i Nord-Europa uten pass - krise?Sitter i Trelleborg og skal snart ombord i båten til Tyskland. Passet ligger pent hjemme. Hvor krise er det? Jeg kommer meg ombord i båten, men hvor streng er passkontrollen på andre sida? Er det stor risk for passkontroll på toget til Nederland?
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Reise i Nord-Europa uten pass - krise?Jeg veit ikke hvordan det er mellom Sverige og Tyskland/Nederland/Tyskland, men vi var på interrail i sommer, og da kom politiet ombord i toget og vi måtte vise pass mellom Tsjekkia og Tyskland.
![]() |
#3 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reise i Nord-Europa uten pass - krise?Å, huff så kjedelig. Det var strengt med å vise pass på danskebåten fra danmark til norge i sommerferien. Vakta ble streng på meg for passet til miniknotten hadde gått ut på dato... men vi fikk jo bli med da.
![]() |
#4 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Reise i Nord-Europa uten pass - krise?Tviler på at du må vise pass på veien i det hele tatt. Det pleier å ordne seg, ihvertfall vet jeg om 2 tilfeller per fly der den reisende hadde glemt passet, og da har det gått fint.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reise i Nord-Europa uten pass - krise?På interrail i sommer var kaia i Sassnitz på vei til Trelleborg det eneste stedet vi måtte vise pass.
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Reise i Nord-Europa uten pass - krise?Så lenge du reiser innen Schengen skal det gå greit.
![]() |
![]() |
#7 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Reise i Nord-Europa uten pass - krise?Det er forsterket grensekontroll i Tyskland nå pga. terrorfare, og jeg vil tro det kan være det i andre land i Schengen også.
![]() |
#8 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Reise i Nord-Europa uten pass - krise?Takk for beroligende ord, alle sammen!
Var begge disse kontrollene på vei inn på båten, eller sjekket de også da dere gikk av? For jeg har snakket meg ombord i båten, så nå er spørsmålet bare om jeg slipper av igjen...
![]() |
#10 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Reise i Nord-Europa uten pass - krise?
I disse løsrivingstider, med kaos i Katalonia, og mulig slutt på hjemmestyre på Grønland, kan man jo aldri vite hva Sametinget kan finne på. Plutselig sitter du der på Saltfjellet og kommer ingen vei.
![]() |
#11 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Reise i Nord-Europa uten pass - krise?Var ingen kontroll da jeg gikk av båten, og togturen hittil har vært uproblematisk. Nå er det bare en grensekrysning igjen, men mellom Tyskland og Nederland har jeg vanskelig for å se for meg noen problemer.
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Så godt!
![]() |
#14 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Reise i Nord-Europa uten pass - krise?Har aldri noen gang vist pass på grensen mellom Nederland og Tyskland, men vi har kjørt bil, da. Aner ikke med tog, men det går sikkert greit. Du blir jo ikke akkurat satt i fengsel om de skulle stoppe deg heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|