|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tidsklemma
|
![]() Black Mirror-episode blir virkelighet i Kina?Kina ønsker å innføre et sosialt ratingsystem på sine innbyggere, ved å bruke dataspor fra bla sosiale medier.
![]() |
#2 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Black mirror episode blir virkelighet i Kina??Her ikke lest linkene dine ennå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Textrovert
|
![]() Sv: Black mirror episode blir virkelighet i Kina??Iiiik, jeg har sett den episoden, og den har vært en av de episodene som har skremt meg mest, nettopp fordi jeg tenkte at dette nok kommer til å skje.
![]() |
#4 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Black Mirror-episode blir virkelighet i Kina?Jeg leste også den artikkelen i går. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Black Mirror-episode blir virkelighet i Kina?Dette har Storebror snakket om lenge, og han er i harnisk.
![]() |
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Black mirror episode blir virkelighet i Kina??
Samme her, den episoden var grusom og om noe sånt skjer er det virkelig urovekkende.
![]() |
#9 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Black Mirror-episode blir virkelighet i Kina?Det er vel en kjent sak at Kina overvåker nettet. Har vært der, og det var symptomatisk at man overhodet ikke kom inn på amerikanske plattformer. Facebook, Google - kom ikke inn på gmail-konto, heller, men på andre kontoer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Black Mirror-episode blir virkelighet i Kina?På universitetene sitter det vakter og overvåker all nettaktivitet. True story.
![]() |
|
|