|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Fortell meg om togbilletter nå til dagsJa, altså, det er lenge siden jeg har reist noe særlig med tog. Men om ikke så lenge skal lillesøster og jeg på helgetur til Lillehammer og besøke den gamle bestevenninnen. Jeg er inne på NSB sine sider og får opp ulike tider og mulighet til å kjøpe billett. Vil det bare gjelde til den aktuelle avgangen da? Er det i det hele tatt noe poeng i å kjøpe billett i god tid til en bestemt avgang? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Fortell meg om togbilletter nå til dagsHvis du kjøper i god tid, så kan du få minipris. Det er ofte billigere. Men da må trolig lillesøster også ha billett, som igjen kan medføre at det ikke er billigere allikevel.
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fortell meg om togbilletter nå til dagsBruk NSBs app, det er absolutt enkleste måte å bestille på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
I mål
|
![]() Sv: Fortell meg om togbilletter nå til dags
Vi skal jo dra fredag ettermiddag så det er ikke lett å unngå pendleravgangene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Fortell meg om togbilletter nå til dagsDu kan betale ekstra for komfortplass da, da får du tildelt sete. Men om det er mulig å få bestemme seter ved siden av hverandre vet jeg ikke.
![]() |
#6 |
Introvert optimist
|
Joda, du kan velge plass.
![]() |
#7 |
This is normal!
|
Trondheimstoget blir antakeligvis billigst, siden det koster 90 kr pr sete på komfort. På Trondheimstoget er det kafévogn, mens komfort har kaffe- og kakaoautomat (inkl. i prisen men ute av drift innimellom).
![]() |
![]() |
#8 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Fortell meg om togbilletter nå til dagsDet er fullt mulig å få sitteplass på Lillehammertoget en fredag ettermiddag, men anbefaler å gå på toget på Nasjonalteateret eller Skøyen, så dere er i forkant av rushet på Oslo S. Det koster ikke noe mer. Kjøper dere komfortbillett, bør det iallfall gå bra, med mindre det er Birken eller litteraturfestival eller noe akkurat da.
![]() |
#9 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Fortell meg om togbilletter nå til dagsFordelen med å kjøpe tidlig, er at man kan få minipris. Reiser man med barn, er det ikke alltid det lønner seg. Billetten gjelder bare aktuell avgang. Det kan man komme «rundt» hvis man kjøper vanlig papirbillett på Narvesen, tror ikke de har klokkeslett på, enda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
I mål
|
![]() Sv: Fortell meg om togbilletter nå til dagsJeg var uansett for sent ute til å få Minipris. Det er greit nok siden vi har badet i sykdom den senere tid. Greit å ha mulighet for refusjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|