|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Unknown player battleground - innafor for 15-åringen?Cons: det innebærer dreping
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Unknown player battleground - innafor for 15-åringen?Det heter Playerunknown's Battlegrounds.
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Unknown player battleground - innafor for 15-åringen?Det var det, ja.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Unknown player battleground - innafor for 15-åringen?Jeg har sett endel streams med PUBG, jeg ville ikke latt en 13 åring spille.
![]() |
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Unknown player battleground - innafor for 15-åringen?Snakket med Høvdingen og han sier at han ikke hadde hatt problem med at Hiawata spilte det, men det er basert på hvem Hiawata er, ikke bare spillet generelt. Ja, det er jo et voldsspill, det er Battle Royale og greia er å overleve. Ved hjelp av våpen. Når det er sagt, er det ikke utspekulert vold, det er ikke seksualisert vold og slike ting som gjør at GTA er totalt uaktuelt her i huset.
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Unknown player battleground - innafor for 15-åringen?Kom forresten over P3s anmeldelse av spillet i dag: http://p3.no/filmpolitiet/2017/12/pl...battlegrounds/
![]() |
#7 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Unknown player battleground - innafor for 15-åringen?Jeg har tenkt å kjøpe dette til nevøen min på 11 til jul...Ønskelisten kommer fra foreldrene altså, jeg hadde nok ikke kjøpt det ellers. Hva er egentlig aldersgrensen? Fant den ikke i farten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Unknown player battleground - innafor for 15-åringen?
Jeg har sett anbefalt fra 15+ og 18+. Det skal være verre enn Overwatch og Fortnite, som begge er 12+. Jeg hadde ikke kjøpt PUBG til en 11-åring, samme hva foreldrene synes.
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
Nei, ikke jeg heller. Det er så vidt jeg kan se ikke gitt noen aldersgrense på det, men det er et realistisk skytespill, helt uten tegneseriegrafikken i Overwatch og Fortnite. First person shooters får aldri aldersgrense under 12 år.
![]() |
#10 |
maler
|
![]() Sv: Unknown player battleground - innafor for 15-åringen?Vi tillater det ikke, vi tillater ikke realistiske skytespill. Men mange får jo spille sånne spill i den alderen uten at jeg synes det er så himla smart.
![]() |
#11 |
Enda en som trener
![]() Sv: Unknown player battleground - innafor for 15-åringen?Det var visst ikke så lett å kjøpe dette spillet, andre alternativ på lista hadde 18+ grense. Tror jeg kjøper et gavekort istedet.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Enda en som trener
Nei, tror du har rett i det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Unknown player battleground - innafor for 15-åringen?Det er ikke noe problem for en 15-åring å spille PUBG etter min mening. Spillet handler riktignok om at 100 personer starter på en øy og skal ta livet av hverandre til det bare er en igjen, men det er ikke veldig eksplisitt vold og det er utrolig spennende. Du slippes ut på en kjempestor øy så det kan gå mange minutter mellom hver gang du ser noen. Kampene varer normalt 15-20 minutter, jeg har kommet top 10 et par ganger og da har jeg henholdsvis drept 0 og 2 andre. Dette er et spill hvor det gjelder og unngå konfrontasjon helt til det bare er noen få spillere igjen dersom du spiller smart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Unknown player battleground - innafor for 15-åringen?Min 02-er får spille 18-årsgrense nå. :ga til slutt opp:
![]() |
#16 |
Introvert textrovert
|
![]() |
#17 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Unknown player battleground - innafor for 15-åringen?Anbefaler å se litt på det aktuelle spillet selv. Mange legger ut episoder der de spiller selv på YouTube, så det er bare å søke. Godt å vite hva man sier ja eller nei til og hvorfor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
trøtt
|
![]() Sv: Unknown player battleground - innafor for 15-åringen?Min 15-årig spiller dette (PUBG), CS:GO, Rust, Overwatch m.fl. Av alt det han spiller er det vel egentlig bare Rust jeg ikke liker (han får ikke spille GTA) uten st jeg helt kan si hva jeg ikke liker ved Rust.
![]() |
|
|