|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Pinnekjøtt - røkt eller vanlig saltet? Tips og triksJeg har laget pinnekjøtt en gang tidligere og har spist det 2 ganger så har egentlig ikke så mye mening om tilbredning eller smak..
![]() |
#2 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Pinnekjøtt - røkt eller vanlig saltet? Tips og triks.Så mange triks har jeg ikke akkurat, men du må ihvertfall huske å vanne det ut!
![]() |
#3 |
koko
|
![]() Sv: Pinnekjøtt - røkt eller vanlig saltet? Tips og triks.Jeg er sunnmøring og her er det urøkt pinnekjøtt som gjelder. Mitt tips er å ikke vanne det ut 24-36 timer som det gjerne står på pakkene. 12 timer bruker jeg, uten å bytte vann. Det blir perfekt. (Nå liker jeg at pinnekjøttet er litt salt da.)
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Pinnekjøtt - røkt eller vanlig saltet? Tips og triks.Jeg liker det best røkt. Liker også å gi det en omgang i ovnen etterpå. Bruker ikke mye tilbehør. Bare stappe, godt flatbrød og så bruker vi pølser til for ungene er ikke så glade i kjøttet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Pinnekjøtt - røkt eller vanlig saltet? Tips og triks.Jeg liker også best urøkt, men det er mulig at det er fordi det er det jeg er mest vant til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pinnekjøtt - røkt eller vanlig saltet? Tips og triks.Jeg foretrekker også urøkt. Vi er fornøyd med Spekeloftet. Komponenter en pakke vanlig pinnekjøtt med pinnebog. Skjerper det i ovnen før servering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Pinnekjøtt - røkt eller vanlig saltet? Tips og triks.Foretrekker røkt, og kjøper pinnekjøtt fra bog, og ikke «ekte» pinner. Pinnekjøttet laget fra bog er det mye mer kjøtt på hver enkelt bit. Kjøper det som passer sånn, tok Gilde i fjor, og det var fint. Sist redigert av Charlie : 08-12-17 kl 13:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Pinnekjøtt - røkt eller vanlig saltet? Tips og triks.Jeg liker best urøkt, griller det noen minutter i ovnen før servering. Lager stappe med vaniljestang og gjerne en gulrot og litt rosmarin (og selvsagt fløte og smør). |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Pinnekjøtt - røkt eller vanlig saltet? Tips og triksJeg liker begge deler, men holder kanskje en knapp på røkt. Uansett liker jeg å ha stykker av både bog og ribber. Vi griller alltid kjøttet i ovnen etter damping. Jeg liker det litt sprøtt i kantene.
![]() |
![]() |
#11 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Pinnekjøtt - røkt eller vanlig saltet? Tips og triksJeg var innom en Menybutikk og der hadde de pinnekjøtt i større biter som så veldig godt ut. Husker så klart ikke hva det heter, men det var bilde av en sau med svart fjes på pakken. Det har jeg lyst til å prøve for det er litt kjedelig med de lange tynne beina nesten uten kjøtt på.
![]() |
#12 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Pinnekjøtt - røkt eller vanlig saltet? Tips og triksJeg liker både røkt og urøkt. Det jeg har spist er så lettrøkt at jeg ikke merker særlig forskjell. Du trenger ikke vanne ut for mye hvis ikke du er veldig redd det sakl være litt salt. Jeg spiste noe i går som var veldig tamt og mistenker at det var vannet ut mer enn jeg liker.
![]() |
#14 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Pinnekjøtt - røkt eller vanlig saltet? Tips og triksTakk for mange svar.
![]() |
#15 |
koko
|
![]() Sv: Pinnekjøtt - røkt eller vanlig saltet? Tips og triksFull drus på grillen bruker jeg. Det tar ikke mange minuttene, så må følge med ja. Legg pinnene med fettsiden opp.
![]() |
#16 |
koko
|
![]() Sv: Pinnekjøtt - røkt eller vanlig saltet? Tips og triksDersom du har trykkoker er det totalt genialt til pinnekjøtt foresten. 40 minutter og det møreste kjøttet er klart.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pinnekjøtt - røkt eller vanlig saltet? Tips og triksNja, 12 timer i vann holder lenge. Vi liker best røkt, og kjøper gjerne Henriettes. Kålrabistabbe og poteter til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Pinnekjøtt - røkt eller vanlig saltet? Tips og triksJeg har en venn som koker kjøttet i vann til det løsner fra benet, |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Pinnekjøtt - røkt eller vanlig saltet? Tips og triksUrøkt
![]() |
|
|