|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Hyperloop
![]() |
#2 |
Trøtt
|
![]() Sv: HyperloopRørpost!
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: HyperloopAltså, det er jo bare SÅ typisk deg å være trekvart år etter meg med å få med deg ting.
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: HyperloopFaktisk mer, det er et par år siden jeg hørte om det første gang, på radioen og så på God Morgen Norge.
![]() |
#5 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HyperloopJeg er
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hyperloop
![]() |
#7 |
Nå da?
|
![]() Sv: HyperloopOf course, of course. Not news exactly
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
Nei, men det er nå det står om det i avisene i forbindelse med at noen vil ha en satsing på det.
![]() |
#9 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hyperloop"Dobbelt så raskt som fly, energieffektivt og det kan aldri krasje" står det. Det eneste jeg klarer å tenke på er: Enn hvis man blir stående fast i et sånt rør?
![]() |
#10 |
*_*
|
![]() Sv: HyperloopVeldig kult! Og jeg har stor tro på denne teknologien!
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: HyperloopJeg har ikke noe problem med det. Men lurer på hvilken miljøbelastning der vil være å bygge den. Og kan den virkelig ikke kræsje? Lurer også på prisen å bruke den, om det blir kreidifyrt.
![]() |
#12 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: HyperloopGravitube!
![]() |
#13 |
*_*
|
![]() |
![]() |
#14 |
*_*
|
![]() Sv: HyperloopSå lenge podene går i egne løp uten andre poder, så kan de jo ikke krasje. Men de kan vel helt sikkert havarere på et vis likevel... Og det kan bli skader i røret eller tekniske problemer som skaper kluss. Kanskje det er best å holde det til transport av gods?
![]() |
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
Kreisidyrt.
Tenkte ikke kræsje i hverandre, men i endeveggen?
![]() |
#16 |
*_*
|
Enig. Virkelig. Tog er jo kreisidyrt (
![]() |
![]() |
#17 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: HyperloopJeg ser for meg all verdens problemer, men det er jo meg.
![]() |
#18 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HyperloopSynes det er nokså arrogant å si "kan aldri kræsje". I beste fall en kreativ eller veeeeldig smal definisjon av å kræsje. Titanic kunne visst aldri synke. Ja ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: HyperloopDet er jo en kolossal fart, så man trenger ikke kræsje for at det skal bli fatal. En dunp som gir bråstopp holder lenge...
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: HyperloopJeg tror heller ikke det er dette ENE som redder verden (tror egentlig noen det?). Men jeg har ikke tro på at mennesker slutter å reise, selv om vi får bedre møteteknologi enn det vi har i dag med Skype m.m. Om det er slik at feriereiser er det som står for det meste av nordmenns flyreiser, så vil ikke forbedret samhandlingsteknologi hjelpe. Vi trenger å utvikle bedre, miljøvennlige reiseformer.
![]() |
|
|