|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Fortell meg om Helgelandskysten!Vi tror vi vil besøke Helgelandskysten til sommeren. Vi har god erfaring med turer nordover med en kombinasjon fly og leiebil, og tenker at det kanskje kan funke denne gangen også.
![]() |
#2 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fortell meg om Helgelandskysten!Det kan jeg, men fortell litt mer. Hotell eller telt? Hvor lang tid? Hva liker dere å gjøre?
![]() |
#3 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Fortell meg om Helgelandskysten!Jeg vil anbefale i allefall Herøy, Dønna, Vega (på verdensarvlisten) og Ylvingen(fra Himmelblå) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Fortell meg om Helgelandskysten!Glade i turer...en tur opp på en eller flere av de syv søstre.
![]() |
#6 |
Helt konge
|
![]() Sv: Fortell meg om Helgelandskysten!Mine hjemtrakter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Fortell meg om Helgelandskysten!Tur opp på en av De Syv Søstre er en flott opplevelse i fint vært, men en ganske krevende tur. Det er tusen høydemeter i bratt og steinete terreng.
![]() |
#8 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Fortell meg om Helgelandskysten!Dere må kjøre kystriksveien. Fly til Bodø og kjør til Namsos/Steinkjær, eller motsatt. Man trenger vel ikke å levere leiebilen der man lånte den?
![]() |
#9 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Fortell meg om Helgelandskysten!
Veldig fin liste - veldig enig. Som du nevner: De fem første forslagene er ikke på Helgeland, men i Salten - men definitivt verdt et besøk, hvis man kjører kystriksveien sørover med Bodø som utgangspunkt. Det er en av de vakreste rutene som finnes.
![]() |
#10 |
Tøff
|
![]() Sv: Fortell meg om Helgelandskysten!Jeg kjenner bare Helgeland fra "hverdagsbruk" siden mannen min er fra Mo og har familie boende på en av de små øyene uti havet. Dønnamannen og Lovunden er syn jeg er vant med fra ei jolle mens vi fisker, men du hvor fantastisk denne delen av landet vårt er. Gled dere.
![]() |
#12 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Fortell meg om Helgelandskysten!Vi vurderer å ta fly til Bodø og bevege oss med leiebil eller hurtigbåt ned til Samdnessjøen. Vurderer også Hutigruta fra Sandnessjøen til Trondhein og ta fly eller tog tilbake derifra.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fortell meg om Helgelandskysten!Overnatting Dønna |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|