|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() New York-tips 2018Sjekker NYC-tips for tur neste år. 6. og 9. klassing medtas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
One of These Days
|
![]() Sv: New York tips 2018Jeg likte veldig godt Williamsburgh, Greenwich Village og Highline park. Highline park er jo en gammel t-banelinje, og jeg syntes det var fint å gå og se der. Jeg gikk også gjennom Central Park på langs og fikk med en god del der. Det er vel skøyteutleie ved den store dammen, men det var ikke det da jeg var der. Fortsatt kanoutleie, mens jeg var der. Vil tro at det er allright å gå over Brooklyn Bridge også. Fra Brooklyn går det ferje til Manhatten igjen også. Det er også skøyteutleie i Bryant Park, om det ikke er bare i juleparken da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: New York tips 2018Jeg har leid skøyter i Central Park for sånn ca atten år siden. Flott å gå der! Kan vel hende det fortsatt finnes?
05 og 08 Sist redigert av millact : 19-12-17 kl 22:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: New York tips 2018NYC i februar kan være en kald fornøyelse. Husker at det første jeg kjøpte var en lue. Vindene kan være skarpe i kantene når de plutselig fyker rundt et hushjørne. Husker at jeg vurderte å stille meg i kø for Jimmy Fallon, han har show på lørdager.
![]() |
#5 |
One of These Days
|
![]() Sv: New York tips 2018Jimmy gallon sitt show spiller inn hverdager og du må registrere deg på sida hans for å få billetter. Hadde innspillingspause mens jeg var der. Ungene dine er for små til å være med på showet hans, mener jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: New York-tips 2018Aladdin var overraskende bra! På Black Tap får du supre burgere og crazy fantastiske shakes med masse coockies og greier, veldig instaworthy og altfor digre og mektige for en person. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Licence to thrill
![]() Sv: New York-tips 2018
Instaworthy er det folk som setter pris på! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Licence to thrill
![]() Sv: New York-tips 2018Sjekket en side for tv-show- mye moro, men for de fleste må man være over 18 (var vel noen med 16..) Bare morgenshow med Kelly Ripa og Ryan Seacrest som var barntillåtet. Får tenke på det. Jeg hadde syns det var gøy, men jeg er nok den eneste som vet hvem disse folka er blant reiseselskapet.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: New York-tips 2018Natural History Museum er veldig bra. Fullstendig uavhengig av alder.
![]() |
![]() |
#11 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: New York-tips 2018Det blir masse gåing i en storby, vi måtte begrense oss litt i sommer i New York pga at en i reisefølget vårt ble syk, da oppdaget vi hvor greit det var med utstrakt bruk av taxi/uber. Vi fikk sett så mye! Og sparte krefter til enda mer utforskning senere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: New York-tips 2018Hvis du velger rom med to queen beds er det ingen problem å bo fire stykker på ett rom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Licence to thrill
![]() Sv: New York-tips 2018Vi har bestilt rom på Stewart Hotell med to queenbeds, og skal bo fire der. Så ok ut. Tjorven hadde bodd der, og sa det var greit. Ligger i nærheten av Penn station, og har akkurat fått bekreftet at det går tog fra Newark og rett dit, det var jo greit. Hvis noen vil ha en kode for å bestille (ethvilketsomhelst) hotell via booking.com, har jeg en lenke som gir 15 euro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: New York-tips 2018Vi var veldig begeistret for High Line. Og for turen over Brooklyn Bridge, og så tok vi ferge tilbake igjen og det var også en veldig fin tur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: New York-tips 2018På Ellis Island var vi på en omvisning som var helt gratis, og som var svært interessant. Sånn hvis dere vil gjøre turen litt billigere.
![]() |
![]() |
#17 |
Licence to thrill
![]() Sv: New York-tips 2018
Hørtes spennende ut! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: New York-tips 2018Ungene mine syntes det var stas å spise i Korea Way (like ved hotellet deres). Korean BBQ var godt og annerledes.
![]() |
![]() |
#19 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: New York-tips 2018Tenement er kanskje det eg huskar best frå turistsightsa i NY!
![]() |
![]() |
#20 |
Licence to thrill
![]() Sv: New York-tips 2018Har sjekket Tenement museum nå. Man kan altså kjøpe billetter til ulike omvisninger. På torsdag kvelder er det matsmaking på museet, som skal vise hvordan immigrantmaten påvirker dagens mat. På lørdager kan man møte Victoria Confino, 14 år i 1916, og snakke med henne i hennes leilighet. Tror det er en vinner hos oss, så da jobber vi videre med lørdag, og se om vi kan innkorporere etpar av omvisningene som Blå nevner. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|