|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Det ultimate reisemålet i Danmark?Hiawata mener det er så lenge siden vi har vært i Danmark, at vi bør reise dit i sommer. Så hvor er Danmarks ultimateste feriested?
Edit: Uke 1 er i boks: det ble Fåborg på Fyn. Men hva med uke 2? Skjælland? Uke 2 er også i boks! Det ble Liseleje på Sjælland. ![]()
Sist redigert av Tallulah : 08-02-18 kl 13:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det ultimate reisemålet i Danmark?Høres ut som Lalandia, for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Det ultimate reisemålet i Danmark?For meg er øya Møn det beste stedet i Danmark. Vakkert, gode strender, mye fint å se ( feks Møns klint), den vakre øya Nyord og kort vei til andre fine steder på Sjælland. Bakdelen er at det er mye turister (hovedsakelig tyske) i sommersesongen, men det betyr jo igjen at det er godt tilrettelagt også. Rikelig med sommerhus man kan leie og bra med aktiviteter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Det ultimate reisemålet i Danmark?Sydfyn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Licence to thrill
![]() Sv: Det ultimate reisemålet i Danmark?
Det er noen utleieenheter som tilhører Egeskov, noen småhus på eiendommen. Vurderte det for noen år siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Det ultimate reisemålet i Danmark?I fjor hadde Danmark fire (4!) sommerdager. Så jeg tenker man kan få problemer med å garantere finvær.
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Det ultimate reisemålet i Danmark?Ja, jeg heller mot Fyn og øyene rundt der. Møn virka også kult. Men det er ikke Golfstrøm inni der da?
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Det ultimate reisemålet i Danmark?
Omg, jeg kan ta opp min barndoms interesse for makramé og peddik!
Takk for tips, jeg sjekker ut Ribe.
![]() |
#10 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Det ultimate reisemålet i Danmark?Vi hadde en helt super ferie på Bornholm for 3 år siden. Hadde sommerhus og leiebil, tok fly via København.
![]() |
#11 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Det ultimate reisemålet i Danmark?Jeg ble veldig glad i Ribe når jeg var der som tenåring. Vi leide hytte ved stranda i Haderslev og hadde noen turer til byer rundt omkring.
![]() |
#13 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Det ultimate reisemålet i Danmark?Jeg slår et slag for Langeland - øy sørøst for Fyn. Ristinge strand ligger ikke tilbake for andre strender i Danmark, og vinden er betydelig daffere på Langeland enn på Jylland. Du kan ta fergen fra Rudkøbing til Stryn, super liten øy der dere kan både sykle og padle (begge deler kan leies). Hele Langeland er tilrettelagt for syklister. Langeland kan også skilte med Danmarks kjedeligste severdighet (ifølge en eller annen kåring): Kong Humbles grav. Selv om det dukker opp en og annen nordmann, så er det ikke primært sett her nordmennene havner når de skal på ferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Licence to thrill
![]() Sv: Det ultimate reisemålet i Danmark?Vil man bort fra nordmenn, er Lolland og Falster et alternativ. Fint klima, nærhet til vann hele veien. Men litt lenger å komme seg dit, da det er litt utenfor allfarvei for nordmenn på DK-ferie. Men det kan jo være nettopp det man er ute etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Det ultimate reisemålet i Danmark?Vi hadde en fantastisk ferie på Læsø, Danmarks minste kommune, ei øy i Kattegat, omtrent midt mellom Danmark og Sverige. Der har du flotte strender, og det er størst sjanse for sol og finvær. Bokstavelig talt altså, det er, statistisk sett, den plassen i Danmark med flest soldøgn. Det kan blåse da, men vi var heldige da vi var der, det blåste bare første dagen. Det er mer å gjøre for mor og 13-åring når det blåser, siden det er populært med vindsurfing og kiting der. Når det er vindstille er det vel mest for far kanskje.
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Det ultimate reisemålet i Danmark?Er dere langt sør kan dere enkelt ta dagstur til Lubeck også. Evt Timmendorfer Strand, hvor Hansapark ligger. Lubeck er koselig by synes jeg. Ungene våre var fascinert over marsipanbutikkene der. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|