|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
~~~~~~~
|
![]() [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetJeg tror ikke jeg er alene om å ha matvarer som snart går ut på dato i kjøleskapet nå etter jul - derav inspirasjonstråd.
![]() |
#2 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetkakao med krem til kveldsmat?
![]() |
#3 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetHer blir det pasta Carbonara til middag i morgen;
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetVi hadde en kjøttpølse, andre pølser og masse poteter igjen fra nyttårsaften. Det ble stekte pølser og poteter til middag i dag. Rester av pavlova til dessert.
![]() |
#5 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetFløte kan fryses og brukes i varme middager tint. 7,5 dl er mye, rekker både til reinskavgryte med creme fraishe og pavlova med vaniljekrem.
![]() |
#6 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetHadde halv sitron, to kartonger fløte, baconterninger som trua med å flytte ut. Sammen med løk(hadde fra før), fersk sjampinjong og hvitløk/salt/pepper ble det en ok middag servert med fersk pasta. Ja, altså, den ene kartongen med fløte la jeg i fryseren til noe en annen gang.
![]() |
#7 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetJeg HAR desverre sur følte, dato 23.12 som ikke ble brukt. En halv liter
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetGod idé! Her brukte jeg siste skvett matfløte og litt Mozarella på ovnsbakt torsk med rotgrønnsaker i dag. Vi har ikke all verdens julerester, men litt blir det jo alltids. Har også en brie, noe bare jeg spiser, som ikke matcher helt med intensjoner om sunnere mat.
![]() |
#9 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet
Det er godt i vafler.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetJEg kan forøvrig meddele at kalkun brukt til taco ("det burde da vel gå greit vel?) smakte som om den var laget av fisk. Torsk. Noe slett ikke alle satte pris på. Men så har vi det minste ikke rester av kalkunfilet da.
![]() |
#11 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetVi skal bruke middager fra fryseren i januar. Det ligger mer enn jeg tror der.
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet
Er du sikker på at den er sur? Luktet på? Kan i hvert fall brukes i vafler, lapper etc.
![]() |
#13 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetJeg lagde curry suppe av kalkunfilet og appelsin/chili-saus i dag (med masse grønsaker oppi). |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetHer havnet melk og andre matvarer som kom til å gå ut på dato i løpet av dagene vi var bortreist i "gratiskjøleskapet" som er plassert ut i bydelen. Tror det forsvant også. Så vi har ikke så mye rester.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 02-01-18 kl 18:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetVi kjører restepizza i dag, det er kalkunpizza med ananas og bbcsaus.
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetJeg syns også det er vanskelig å bruke opp feite melkeprodukter. Vi bruker utrolig lite av det, og ingen av oss liker det særlig godt. Jeg greide p bruke inn en del matfløte i en nyttårskake, men nå har jeg 7 dl. kulturmelk jeg må ta knekken på.
![]() |
#17 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetJeg synes kalkunrester passer fint i en frikase. Da får jeg brukt grønnsaker og fløte også. Mulig det ikke er fløte i den gryta egentlig, men det passer godt til.
![]() |
#19 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetFløte ville jeg heller fordelt i mindre poser/bokser og fryst ned framfor å finne på noe akkurat nå. Fryst fløte kan ikke piskes til krem, men du kan bruke den i gryteretter, sauser, vafler og alt mulig annet rart.
![]() |
#20 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapetJeg kokte kraft på kalkunskroget, tilsatte alt jeg hadde av halvdøde grønnsaker fra kjøleskapet, en skvett fløte som gikk ut i går, brukte stavmikser på det hele, dumpet en pose fullkornsris og kalkunkjøttrester oppi - supergod suppe!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|