Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Haster. Microsoft vista og/eller office?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-07, 13:46   #1
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Haster. Microsoft vista og/eller office?

Skal bestille med laptop på dell og lite datakyndige meg er komplett forvirret.
Det følger med Microsoft Vista som standard, men så får jeg beskjed om hvilken office pakke jeg vil ha? Må man ha begge deler altså? Trodde Vista var istedetfor office jeg. Officepakkene er jo svindyre..
Prøver de å lure meg, eller må jeg ha office for å få word,excell osv? Hva er vitsen med vista da?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 13:50   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster. Microsoft vista og/eller office?

Må ha office for å få word, excel osv.

Jeg er ikke særlig dreven i Dataverden jeg heller, men jeg har maskin med Vista istedet for XP(?) som de gamle maskinene hadde.
Det er mer som bakgrunnsmotoren som er annerledes. Du må likevel kjøpe til de tingene som skal være på maskina.

Det må man om man ikke har Vista også.

Gammel 11-07-07, 13:51   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er kanskje ikke xp som er det som er erstattet med Vista?

Men jeg mener at å kalle det en bakgrunnsmotor var helt genialt.

Sist redigert av Kirsebær : 11-07-07 kl 14:53.
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 13:59   #4
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

vista er den nye windassen, akurat som windass 98,2000, xp osv...

Offic er jo skrive program,regneark osv.

Den nye officen er GENIAL

Gammel 11-07-07, 14:00   #5
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Joda har funnet ut nå. Vista er den nye xp. Men hva gjør microsoft work da? Det er inkludert i prisen, men må betale 1500,- for den minste office pakka. *gjerrig*

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 14:04   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

:anerikke:

Jeg leverte bare pc'en min til en flink datanerdekompis jeg har og fikk den tilbake med alt jeg måtte behøve av officeprogrammer, så jeg er godt fornøyd.

Gammel 11-07-07, 14:45   #7
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Microsoft Work er om jeg ikke husker helt feil noe tilsvarende office, med regneark og tekstbehandlingsprogram.
Men det er IKKE Word og Excel mener jeg å huske da.
Noen billige liksom varianter bare.

Gammel 12-08-07, 10:26   #8
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vista er jo et operativsystem, Office er jo en pakke med programmer som f.eks Word, Exel, PowerPoint, Acess, Outlook.

OS kort forklart - lånt fra PC hjelpen sin ordbok:

Sitat:

Operating System - OS

Er hovedprogramvaren til en datamaskin for eksempel Windows ®. Alle installerte programmer kjører under operativsystemets kontroll.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 12:34   #9
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

www.openoffice.org er en gratis officepakke, gjør jobben bra, tilgjengelig på både norsk bokmål og nynorsk.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 13:11   #10
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

www.openoffice.org er en gratis officepakke, gjør jobben bra, tilgjengelig på både norsk bokmål og nynorsk.

Ja, hva skal man egentlig med MS Office? Dyrt og unødvendig.

Gammel 12-08-07, 13:21   #11
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis du ikke er kjempeavansert tror jeg ikke du trenger Office hvis det følger Works med maskinen. Jeg har Works på den stasjonære pc-en min, og Word følger med der. Regnearkprogrammet er så og si likt Excel, men heter ikke Excel. De andre programmene har jeg aldri prøvd, men jeg regner med at de tilsvarer noe i Office de også.

Gammel 12-08-07, 13:55   #12
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men OpenOffice er ikke så enkelt å bruke når man er elev og skolen ikke får åpna vedleggene.

Gammel 12-08-07, 14:15   #13
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Men OpenOffice er ikke så enkelt å bruke når man er elev og skolen ikke får åpna vedleggene.

Det skal ikke være et problem. Men det er vikitg at det lagres som MS-dokumenter.

Akershus Fyleskommune delte tidligere ut en cd med blandt annet OO til elevene.

Sønnen min bruker OO og vi har bare opplevd en gang at det var problemer med å åpne dokumentet, da var det lagret i feil format.

Gammel 12-08-07, 14:17   #14
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips, Føniks!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.